اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۵۱ درصد مشترکان آب در استان مرکزی الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی گفت: ۵۱ درصد از مصرف‌کنندگان آب در استان، الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

۵۱ درصد مشترکان آب در استان مرکزی الگوی مصرف را رعایت  نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یوسف عرفانی ‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر  شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان دارای ۴۷۷ هزار مشترک شهری و روستایی است که صد درصد مشترکین شهری و 86 درصد روستایی از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در استان تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن در آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مصرف می‌شود.

 مدیرعامل آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب افزایش 5 درصدی مصرف آب شده است، بیان داشت: متاسفانه ۵۱ درصد از مصرف‌کنندگان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

 51 درصد از مشترکین در استان بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند که 70 درصد از ظرفیت آب مشترکین است 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 51 درصد از مشترکین در استان بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند که 70 درصد از ظرفیت آب مشترکین است.

  عرفانی‌نصب  با اشاره به اینکه سهم مشترکین خانگی ۱۵۰ میلیارد ریال و دولتی و نهادها  ۲۱ درصد برآورد شده است، افزود: هزینه قبوض آب در مقایسه با سایر خدمات ناچیز است و نیاز است در پرداخت مردم و نهادها همکاری موثر داشته باشند.

وی در رابطه با آبرسانی به روستاها در استان مرکزی گفت: در حال حاضر 6 روستا در استان آب رسانی سیار انجام می‌شود، در حوزه روستایی تعرفه آب ارزان‌تر است و برای آبرسانی به روستاها اقدامات موثری انجام شده است و در مجموع ضریب بهره مندی در روستاهای استان مرکزی 86 درصد و این نرخ به صورت میانگین کشوری 75 است اما با این حال اعتقاد داریم بیش از این باید تلاش شود.

 در حال حاضر 6 روستا در استان آب رسانی سیار انجام می‌شود، در حوزه روستایی تعرفه آب ارزان‌تر است و برای آبرسانی به روستاها اقدامات موثری انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی سال گذشته برای این شرکت مصوب و ۲۸ درصد آن محقق شد، ادامه داد: بااین وجود ۵۵ طرح‌ عمرانی سال گذشته تکمیل شد که ایستگاه پمپاژ محلات و دلیجان، مجتمع شمال شرق آشتیان و مرحله اول مجتمع شهید سردار سلیمانی از جمله این موارد است.

عرفانی نسب با بیان اینکه ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان ۷۴ درصد است، افزود: مهم‌ترین برنامه در بخش فاضلاب استان مرکزی مرحله سوم شهر اراک است که در صورت رفع کمبود اعتبار به زودی تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

۵۶ طرح آبرسانی روستایی و ۱۵ طرح آبرسانی شهری امسال در پویش الف  ب در هفته سوم آبان ماه در سفر وزیر نیرو به استان مرکزی بهره برداری می‌شود

وی عنوان کرد:  ۵۶ طرح آبرسانی روستایی و ۱۵ طرح آبرسانی شهری امسال در پویش الف  ب در هفته سوم آبان ماه در سفر وزیر نیرو به استان مرکزی بهره برداری می‌شود.

عرفانی نسب در خصوص میزان مصرف مشترکین از آب موجود در استان نیز گفت: حدود 90 درصد مصرف مربوط به بخش کشاورزی، حدود 5 درصد بخش خانگی و حدود پنج درصد نیز مربوط به مصرف بخش صنایع است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در رابطه با میزان مطالبه این شرکت از مشترکین در بخش‌های مختلف نیز عنوان کرد: حدود 35 میلیارد تومان مطالبه این شرکت از مشترکین است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول