اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار نتانیاهو به گانتز: موافقت با طرح اشغال یا انتخابات

یک رسانه صهیونیستی می‌گوید نخست‌وزیر این رژیم، وزیر جنگ خود را تهدید کرده تا با طرح اشغال کرانه باختری موافقت کند یا با انتخابات بعدی در فلسطین اشغالی مواجه شود.

هشدار نتانیاهو به گانتز: موافقت با طرح اشغال یا انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که گفته می‌شود آمریکا موافقت با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به موافقت «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم منوط کرده، اکنون برخی گزارش‌ها از ضرب‌الاجل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تل‌آویو به او حکایت دارد.

نشریه عبری‌زبان «اسرائیل‌هیوم» امروز (دوشنبه) گزارش داد نتانیاهو به گانتز – که یکی دیگر از نخست‌وزیران چرخشی کابینه ائتلافی تل‌آویو است – هشدار داده یا با طرح اشغال کرانه باختری موافقت کند یا این رژیم را به انتخابات مجدد می‌کشاند.

به نوشته وبگاه «آی۲۴ نیوز» به نقل از این گزارش، نتانیاهو همچنین از شروط و ملاحظات بسیار زیاد گانتز و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه اسرائیل درباره طرح اشغال کرانه باختری غافلگیر شده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حق وتو برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری – برخلاف دیگر طرح‌ها ذیل توافق تشکیل کابینه ائتلافی با گانتز –  برخوردار است.

به نوشته آی۲۴نیوز، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو اکنون از اکثریت لازم برای تشکیل کابینه برخوردار بوده و به همین دلیل است که گانتز را به موافقت با طرح اشغال یا رفتن به انتخابات بعدی تهدید کرده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیش از این شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد گانتز در نشستی که روز پنجشنبه با مقامات وزارت جنگ اسرائیل داشت، تاکید کرده از اشغال مناطقی در کرانه باختری که جمعیت زیادی از فلسطینی‌ها ساکن آن هستند، حمایت نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول