اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

علت قطعی آب منطقه ماهدشت بررسی شد/مشکل مرتفع می‌شود

فرماندار کرج گفت: مشکل قطعی آب در منطقه ماهدشت قابل قبول نیست و اقداماتی در راستای مرتفع شدن این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

علت قطعی آب منطقه ماهدشت بررسی شد/مشکل مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غفور قاسم پور، فرماندار کرج، در جلسه بررسی مشکل قطعی آب و برق مردم در شهر ماهدشت، پیشاپیش با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت ، شرایط مهاجرت پذیری در شهرستان کرج را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ شهری در کشور مانند کرج شاهد مهاجرت های بی رویه به مرکز شهرستان و شهرهای اقماری نیست. 

وی با بیان اینکه این جمعیت مهاجر نیازمند خدمات مناسب شهری هستند، افزود: افزایش سالانه مهاجرت ها به کلانشهر کرج کار برنامه ریزی مسئولان ، مدیران اجرایی و شهرداران را دشوار می سازد و در تمامی حوزه ها نارسایی هایی را به دنبال خواهد داشت. 

پیگیری افزایش  آب‌های سطحی استان یک متر مکعب در ثانیه

معاون استاندار با اشاره به اینکه کمبود آب موضوعی فرا استانی است، از پیگیری و مکاتبه  استاندار محترم با وزیر نیرو جهت افزایش سقف برداشت آب های سطحی از سدهای استان خبر داد و گفت: پیگیر اضافه شدن یک مترمکعب در ثانیه بر آب‌های سطحی استان هستیم و هم اکنون  نیز کمالشهر از آب‌های سطحی سد طالقان استفاده می کند.

قطعی‌های مکرر آب برای مردم پذیرفتنی نیست/ شرعی و قانونی باید پاسخگو باشید

فرماندار کرج در ادامه خطاب به مدیران شهرستانی که برای پاسخگویی به علت کم کاری در ارائه خدمات به مردم در این جلسه حضور داشتند، تصریح کرد: قطعی های مکرر  آب در شهرماهدشت قابل پذیرش نیست، شرعا و قانونا باید پاسخگو باشید و از سال قبل می بایست پیش بینی‌های لازم صورت می گرفت تا  امروز با  بحران قطعی آب در ماهدشت مواجه نشویم.

معاون استاندار با اشاره به جدیدترین بخشنامه ابلاغی گفت: تمام مدیران کلی که حکم خود را از وزیر دستگاه متبوع دریافت کرده اند باید پاسخگوی عملکردشان باشند. از این پس هر مدیرکم کاری باید به شخصه پاسخگوی کم کاری‌های خود به دستگاه‌های ذیربط باشد.

فرماندار کرج در ادامه گفت: مردم ماهدشت مردم صبوری هستند، مردم تحمل کمبود آب و قطعی‌های مکرر را ندارند  و همین مردم کم کاری های مسئولان را نمی پذیرند، بنابراین هر گونه کوتاهی در تامین این نیاز اولیه به ویژه انتقال آب سالم به مردم کار را برای متولیان امر خطیر تر می سازد. 

فرماندار کرج  بیان اینکه ۷۵ درصد آب شرب استان از چاه‌های زیر زمینی تامین می شود، افزود: این معضل اجتماعی باید با تدبیر و چاره اندیشی هر چه سریعتر برطرف گردد. 

معاون استاندار  با عنوان اینکه ناهماهنگی‌های بین مدیران آب منطقه ای پذیرفتنی نیست، گفت: بجز شهر ماهدشت در هیچ نقطه ای از کلانشهر کرج گزارش معضل قعطی آب گزارش نشده است.

معاون استاندار در ادامه بازه زمانی ۳ روزه را برای تکمیل ظرفیت منابع آبی  ۲۰ حلقه چاه آب در ماهدشت تعیین کرد. 

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای رسیدن به شرایط سفید

وی در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ادارات و صنوف تاکید کرد: باید تلاش کنیم با پرهیز از تجمعات غیر ضروری وضعیت در حالت زرد مدیریت شود تا به مرحله سفید برسیم. 

عدم تحقق تعهدات تعاونی های مسکن مهرماهدشت توسط شهرداری پیگیری شود
فرماندار کرج گفت: عدم تعهد تعاونی‌های مسکن مهر ماهدشت به تعهدات شان موجب بروز نارضایتی‌هایی شده است و لذا شهردار ماهدشت باید در این رابطه بررسی های لازم را داشته باشد. 

وی ادامه داد: ساماندهی سگ‌های ولگرد،جمع اوری زباله‌ها و معضلات ایجاد شده توسط یک  واحد گاوداری در شهرماهدشت از دیگر دغدغه های مردمی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. 

معاون استاندار همچنین با اشاره به اقدامات خوبی که در حلقه دره صورت گرفته است، گفت: امسال ۱۵ پروژه زیست محیطی در حلقه دره، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و برای اولین بار شاهد تغییرات چشمگیری در این منطقه خواهیم بود.
قاسم پور با بیان اینکه استاندار محترم حساسیت ویژه ای در بحث الاینده ها دارند ، گفت:  سنوات گذشته بوی نامطبوعی در این منطقه منتشر می شد اما اکنون هیچ نارضایتی نداریم و درهای حلقه دره باز است.

وی افزود: اخیرا بوی نامطبوعی نیز در محدوده ماهدشت منتشر می‌شود که باید بررسی کارشناسی صورت گیرد که مربوط به کجا است.

فرماندار کرج در پایان از برگزاری دومین جلسه پیگیری مشکلات ماهدشت در ماه آتی خبر داد و افزود: دغدغه ها و مطالبات مردم ماهدشت باید جدی و جهادی به ویژه در حوزه آب شرب بصورت تمام وقت و بسیار جدی مورد پیگیری قرار گیرد و مشکل مردم حل و فصل شود. 

اهم مصوبات این جلسه بدین شرح بود :

با هماهنگی شهرداری ماهدشت ظرف مدت یک ماه به کلیه واحدهای آلاینده توسط محیط زیست، تذکرات لازم  داده شود.( برخورد قانونی با واحدهای الاینده در محمدشهر و ماهدشت صورت گیرد. )
با هماهنگی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج  نسبت به  انتقال و دفن اصولی و بهداشتی زباله های ماهدشت در حلقه دره اقدام شود. 
با اخذ مصوبه شورای ترافیک استان نسبت به تغییر دوربرگردان شهر ماهدشت اقدام شود.
روشنایی درمسیرهای تعیین شده شهر ماهدشت توسط اداره راهداری تامین شود.
شرکت آب منطقه ای ظرف مدت یک ماه نسبت به پلمپ چاه های غیرمجاز کشاورزی با هماهنگی دستگاه محترم قضایی اقدام کند.
دو حلقه چاه از سوی اداره آب به شهرداری کرج  جهت تامین آب مزارع کشاورزی ماهدشت اختصاص یابد.
مسدود سازی ورودی فاضلاب شهری ماهدشت ظرف یک هفته آینده توسط شرکت آبفا انجام گیرد.
معاونت فنی و عمرانی فرمانداری ظرف مدت یک ماه نسبت به لایروبی مسیر سیاه جوی در شهرهای محمدشهر – ماهدشت -  اقدام نموده و در محدوده‌های خارج از شهر نیز این اقدام توسط آب منطقه ای اقدام لازم صورت گیرد. 
نسبت به رفع معارضین در حوزه استحفاظی و محدوده قانونی هر یک از شهرهای اقماری توسط شهرداری‌ها اقدام لازم صورت گیرد. رفع معارض می بایست  با اخذ حکم قضایی و طی هماهنگی با معاون دادستان انجام شود و کلیه اقدامات درج در سوابق و پیگیری ها به فرمانداری کرج ارسال شود. 
ژنراتور جهت ورود ۲۰ حلقه چاه به مدار آب در شهرماهدشت – طی ۳ روز انجام شود.
مخازن جهت تامین آب در شهر ماهدشت - برای سال بعد پیش بینی شود. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول