اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

برپایی کتابستان و عصرانه‌های شادی در تابستان/ بزرگ‌ترین پردیس تئاتر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سه بخش حقیقی، مجازی و جهادی از برپایی کتابستان و عصرانه‌های شادی در پارک‌ها همزمان با تعطیلات تابستان خبر داد.

برپایی کتابستان و عصرانه‌های شادی در تابستان/ بزرگ‌ترین پردیس تئاتر افتتاح می‌شود

 

‌به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری امروز دوم تیرماه با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت به تشریح ویژه برنامه‌های این سازمان در ایام کرونا و فصل تابستان پرداخت و‌گفت: در هفت ماه اخیر حدود ۴ ماه با کرونا مواجه شدیم که برخی مراکز تعطیل شدند و باید با این چالش فعالیت‌ها را مدیریت می‌کردیم.

تولید ۱۴۰ هزار اثر فرهنگی و هنری در ایام کرونا و‌ تعطیلی فرهنگسراها

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار اثر در ۴ ماه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری در عرصه‌های مختلف تولید شد، افزود: سه عنصر فرهنگ، هنر و رسانه در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است. در فضای متلاطم کارهای فرهنگی ثمربخش نیست، بنابراین برای موفقیت باید تمامی افرادی که دلشان برای فرهنگ‌کشور می‌تپد، وارد عمل شده و از حاشیه‌ها دور باشیم تا به جامعه هدف پیام‌های هویتی عقلانی را منتقل کنیم.

بزرگترین پردیس تئاتر در باغ کتاب افتتاح می‌شود/ اکران دو فیلم جدید از چهارشنبه

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به اینکه پردیس سینمایی پردیس ملت تنها پردیسی است که شاکله آن سینمایی است، گفت: بزرگترین پردیس تئاتر نیز در باغ کتاب آماده افتتاح است که این پردیس بعد از پردیس تهران یکی از فاخرترین پردیس‌ها به شمار می‌رود و‌ مردم از این پس می‌توانند از تمامی سینماهای سازمان فرهنگی با رعایت نکات بهداشتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فاصله اکران‌ها طوری است که ضدعفونی سالن‌ها انجام شود، افزود: مردم خسته شده‌اند و باید اوقات فراغت را با رعایت نکات بهداشتی پر کنند که ما سعی کردیم حتی اکران خانوادگی را فراهم سازیم. از چهارشنبه هم دو فیلم سینمایی که در جشنواره فجر رتبه آوردند، بر روی پرده سینما اکران می‌شوند که امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی میزبان مردم باشیم.

فعالیت فرهنگسراها در ۳ بخش؛ حقیقی، مجازی و جهادی

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به اینکه فرهنگسرای حقیقی با مجوزهای لازم ستاد کرونا راه‌اندازی شد، خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌ها از اول تیرماه آغاز شده است، به طوری که یک هزار و ۵۰۰ دوره در ۱۰۸ مکان، کلاس‌های متنوعی دایر است و‌مردم با اطمینان خاطر می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه از اول اسفند باغ کتاب، سینما، فرهنگسراها تعطیل است و این تعطیلی ضربه زیادی به ما وارد کرد، اما با جان‌مایه همکاران ما این خلا را پر کردند، گفت: فرهنگسرای مجازی هم از اول تیر ماه راه‌اندازی شده است، به طوری که کلاس‌ها به صورت مجازی برپا می‌شود. 

امکان استفاده از جلسات آموزشی در فضای مجازی برای تمامی ایرانیان فراهم شد

رئیس فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این فرهنگسرای مجازی برای تمامی مردم ایران قابل استفاده است، تصریح کرد: برای ایرانیان خارج از کشور نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم، به طوری که جلسات و ‌کلاس‌های متنوع برای آن‌ها نیز قابل استفاده است و در پایان کلاس‌ها مدارک معتبر اعطا می‌شود.

تولید ماسک در بیش از ۱۸۰ نقطه تهران

حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه سازمان فرهنگی جهادی نیز در ایام کرونا راه‌اندازی شد، گفت: پس از شیوع کرونا ابتدا با ۲۰ چرخ خیاطی به تولید ماسک پرداختیم که اکنون در مناطق مختلف تهران ۲ هزار چرخ خیاطی در بیش از ۱۸۰ نقطه در حال تولید ماسک و گان است.

‌وی به توانمندسازی کودکان کار در اطراف تهران نیز اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری توانمندسازی کودکان کار در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی است. علاوه بر این، اقدامات جهادی و‌کمک مومنانه درحال انجام است و‌امیدواریم با کمک مردم افزایش یابد.

برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه نماز جمعه

حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه گالری‌های هفتگی و نمایشگاه کتاب درحاشیه نماز جمعه نیز برپا خواهد شد، گفت: در صورتی که این هفته نماز جمعه برپا شود، فعالیت‌های فرهنگی و‌هنری متنوعی پیش‌بینی شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

‌رئیس فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران، فقط شهر تهران نیست بلکه تهران یعنی همه کشور، خاطر نشان کرد: به میزانی که ستاد کرونا به ما اجازه دهد و‌توان رعایت نکات بهداشتی را داشته باشیم، اقدامات متنوعی در نظر گرفتیم.

عصرانه‌های شادی در پارک‌ها برگزار می‌شود

وی به برنامه‌های متنوع در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: عصرانه‌های شادی در پارک‌ها که سه روز در هفته برگزار می‌شود و همچنین برپایی برنامه‌هایی برای زوج‌های جوان از اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فصل تابستان است.

‌حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت شهدای سلامت نیز راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های ما در محورهای سبک زندگی ایرانی و اسلامی و هویت ملی پیش‌بینی شده است. همچنین در این ایام بیش از ۱۴۰ هزار اثر در قالب‌های متنوع تولید شده به طوری که‌ ۸۹۵ کلیپ و‌نماهنگ، ۳۴ هزار و‌ ۸۱۳ نکات آموزشی، ۹ هزار فتو‌کلیپ، ۱۸ نماهنگ، ۹ قطعه موسیقی، ۸ آلبوم‌موسیقی تهیه شده است. 

تولید فیلمی درباره سردار سلیمانی/ ارتباط با شهروندان در شهر آموخت

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به کسری بودجه این سازمان اشاره کرد و گفت: همان طور که گفتیم کار فرهنگی فضای آرام‌می‌خواهد، بنابراین به فکر تولید سرمایه هستیم و مشکلاتی امروز داریم علاوه بر مشکلات سابق، کرونا، تعطیلی مراکز فرهنگی و‌حقوق‌دهی را باید اضافه کرد، به همین دلیل با تلاش فراوان و رعایت نکات بهداشتی سینماها را راه‌اندازی کردیم و امیدواریم مشکلات مرتفع شود.
وی درباره ساخت فیلمی از سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: هرچند منابع مالی نداریم، اما یقین دارم این فیلم ساخته خواهد شد. 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه اقدامات فرهنگی این سازمان در بخش‌های تولید، توزیع، تبلیغ و مصرف انجام شده است، خاطر نشان کرد: شهرآموخت برنامه جدیدی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تدارک دیده است تا با مخاطب ارتباط بهتری داشته باشد. 

کتابستان در ایام تابستان برگزار می‌شود/ در ۸ سال اخیر کتابی منتشر نکردیم

‌حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به اینکه هشت سال است که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر نشده است، گفت: البته در هفته کتاب اقداماتی خواهیم داشت. همچنین کتابستان برنامه‌ای است که در ایام تابستان برپا می‌شود که اتوبوس کتاب، مسابقه کتابخوانی، یک دقیقه با ناشران، جشنواره کرونا آزمونی برای دنیا در بخش شعر و داستان، ره‌توشه و تولید کتاب صوتی از جمله اقدامات این برنامه است.

تولید آثار فرهنگی و هنری در ایام کرونا تعطیل نشد

‌سعید صدرائیان مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی همری شهرداری نیز در ابتدای این نشست با اشاره به تولید بیش از ۱۴۰ هزار اثر در ایام کرونا اظهار داشت: در اسفندماه ۱۵ هزار، در فروردین ماه ۴۵ هزار و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد هر کدام ۴۵ و ۴۰ هزار اثر توسط فعالان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تولید شد.
وی به تولید ماسک نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت با توجه به نیاز به تولید ماسک، بیش از ۱۸۰ کارگاه تولید ماسک با ۲ هزار چرخ خیاطی فعال شد و به صورت جهادی و مردمی در این کارگاه‌ها ماسک تولید شد.

همکاری با سامانه «شاد» و «دان»

صدرائیان به همکاری برای تولیدات آثار مختلف در ایام کرونا پرداخت و افزود: ما پس از شیوع کرونا یا باید اقدامات و فعالیت‌ها را تعطیل می‌کردیم یا راهی برای ارتباط مسمتر با مخاطبان خود ایجاد می‌کردیم که تصمیم گرفتیم با اقدامات مختلف علاوه بر تولیدات رسانه‌ای و مجازی، کلاس‌های آموزشی را نیز به صورت مجازی برگزار کنیم.

‌مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بیشترین تولیدات سازمان فرهنگی هنری شهرداری مربوط به حوزه کتاب است، خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر با سامانه «شاد» آموزش و پرورش و «دان» دانشگاه آزاد نیز همراه بودیم و سعی داشتیم فعالیت‌های متنوعی در ایام کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول