اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش دانش حقوقی مردم ضرورتی جدی و اساسی است/ «سازش» مهمترین اولویت در دعاوی کیفری و حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم، گفت: هر چه دانش حقوقی بالا باشد، اختلافات کمتر می‌شود.

افزایش دانش حقوقی مردم ضرورتی جدی و اساسی است/ «سازش» مهمترین اولویت در دعاوی کیفری و حقوقی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: معمولا افراد به دلیلی ارتکاب جرم و مسائل حقوقی به دادگستری مراجعه می‌کنند.

وی یکی از دلیلی اختلاف را عدم آگاهی مردم به دانش حقوقی دانست و گفت: باید آگاهی کافی نسبت به روابط و قردادهای حقوقی داشته باشیم تا منتهی به اختلاف نشود، قراردادها وقتی ابهام دارند منجر به تشکیل پرونده می‌شوند و پیگیری این پرونده‌ها نیز زمان‌بر و هزینه‌بر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم، تصریح کرد: هر چه دانش حقوقی بالا باشد قرارداد روشن تنظیم می‌شود در نتیجه اختلافی ایجاد نمی‌شود و اگر هم اختلافی باشد امکان تضییع حق کم‌تر است.

وی بحث سازش را در اولویت تمامی پرونده‌ها قضایی دانست و گفت: اگر مردم همکاری داشته باشند، اختلافات از طریق سازش حل و فصل می‌شود در این راستا ظرفیت سازش در سطح استان را بسیار بزرگ می‌بینیم و برنامه داریم از ظرفیت تمام مردم برای سازش در هر دعاوی کیفری و حقوقی استفاده کنیم.

توسلی‌زاده از سرقت، جرائم علیه تمامیت جسمانی( ضرب و جرح، تصادفات و..)، جرائم مواد مخدر، اختلافات ملکی و جرائم مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت، به‌عنوان پنج جرم اول استان یاد کرد و افزود: نباید به هر کسی به راحتی اعتماد کرد، اعتمادهای بی‌پایه و اساس سبب تشکیل پرونده‌هایی می‌شود.

وی گفت: تا می‌توانیم سازش کنیم، گذشت کنیم اختلافات را حل و فصل کنیم در اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود، زوجین هنگام جدایی به عواقب آن فکر کنند که این متارکه چه هزینه‌های برای خود و فرزندان آن‌ها دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول