اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرونا در کرمانشاه در حال اوج‌گیری است/ هشدار به مردم و مسئولان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد بیماران مبتلا و بستری در استان سیر صعودی دارد و به سمت قله پیش می‌رود که این شرایط وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد.

کرونا در کرمانشاه در حال اوج‌گیری است/ هشدار به مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از کمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، اظهار داشت: ظرف چند هفته گذشته تعداد بیماران مبتلا و بستری در استان سیر صعودی داشته و به سمت قله پیش می‌رود که این شرایط وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه پیش‌بینی اساتید اپیدمیولوژی و تجربیات استان‌های دیگر، احتمال می‌رود این روند حداقل تا دو هفته دیگر ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نکته مهمی که در وضعیت فعلی می‌توان به آن اشاره کرد همدلی در استان است؛ این همدلی هم در  درون دانشگاه و هم در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان مشهود است.

مرادی گفت: هنوز در اواسط کار هستیم و بیماری در حال اوج گرفتن است، مدیریت بیماری به رفتار مردم و مسؤولان بستگی دارد و باید کاری کنیم که با کمترین هزینه این بحران را پشت‌ سر بگذاریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه هم در این نشست گفت: در کشور انتظاری که از کرمانشاه می‌رود انتظاری بالایی است که به دلیل تجربیات موفق این استان در پشت‌سر گذاشتن بحران‌هایی مثل زلزله و سیل بوده است.

محمد‌ابراهیم الهی‌تبار تصریح کرد: همانطور که در بحران‌های قبلی همه دستگاه‌ها، به‌خصوص  بیمارستان‌های غیردانشگاهی پای کار بوده‌اند، در این شرایط نیز انتظار می‌رود به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا بتوانیم از این بحران خارج شویم.

وی ادامه داد: این وظیفه ماست که در شرایط کنون که تعداد زیادی از مردم دچار بیماری شده‌اند کاری کنیم که مردم از نظر درمان به زحمت نیفتند.

الهی‌تبار در پایان تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای باشد تا با ایجاد یک ظرفیت مناسب، پیک احتمالی یک ماه آینده را با حداقل هزینه پشت‌ سر بگذاریم.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول