اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

گزینه‌های سرمربیگری تیم فوتبال جوانان مشخص نیست/دژاگه هنوز هم می‌تواند برای تیم ملی بازی کند

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: باید برای سرمربی تیم ملی شرایطی فراهم کنیم که بدون استرس کار کند.

گزینه‌های سرمربیگری تیم فوتبال جوانان مشخص نیست/دژاگه هنوز هم می‌تواند برای تیم ملی بازی کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرتضی محصص در خصوص انتخاب سرمربی تیم جوانان ایران اظهار داشت: ما در حال بررسی و مطالعه هستیم. در مورد این موضوع فکر می‌کنم هفته دیگر می‌توانم بهتر صحبت کنم. در مورد گزینه‌های سرمربیگری هنوز چیزی مشخص نیست. ما در حال بررسی هستیم و امیدواریم و بهترین تلاش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم که مشکلاتی که در قبل داشتیم تکرار نشود. باید سعی کنیم مربی‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کنیم که صاحب تجربه باشد. خیلی مهم است که آن مربی برای آن رده سنی مناسب باشد. این مواردی است که ما به آن فکر می‌کنیم.

محصص در مورد این که در رسانه‌ها اسامی برای هدایت تیم جوانان ایران مطرح شده، عنوان کرد: این اسامی همه قابل احترام هستند و هر کدام از آنها ممکن است باشند، اما هنوز هیچ کس مشخص نیست.

وی در مورد وضعیت سیروس پورموسوی گفت: ایشان تصمیم گرفتند با ما نباشند، یکی از مربیان خوب و قابل احترام کشور ما هستند. من در مصاحبه‌هایی که می‌خوانم متوجه شدم که او تصمیم دارد فعلا با ما نباشد و فکر می‌کنم دوست دارد با تیم‌های لیگ برتری کار کند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد این که آیا گزینه خارجی برای سرمربیگری تیم جوانان است، اظهار داشت: نه، من روحم هم خبر ندارد و شایعه زیاد است.

محصص در مورد انتقاداتی که به حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی می‌شود، گفت: من امروز یک تماس تصویری با 16 مربی لیگ برتری داشتم. ان‌شاءالله یک جلسه هم‌اندیشی در آینده بین اسکوچیچ و مربیان لیگ برتری برگزار می‌شود. در جلسه امروز یکی از بحث‌هایی که مطرح شد این بود که هر مربی در محیط آرام و بدون استرس بهتر می‌تواند کار کند. باید برای سرمربی تیم ملی شرایطی ایجاد کنیم که بتوانیم بدون استرس کار کند.

وی اضافه کرد: من قبول دارم که اسکوچیچ چندین و چند سال در ایران کار کرده، شناخت خوبی از فوتبال ما دارد و عقیده شخصی من این است که جامعه فوتبال ما نه تنها از اسکوچیچ بلکه هر مربی دیگری، در تیم المپیک، جوانان، نوجوانان، بانوان و حتی فوتسال حمایت کند. باید به آنها فرصت کار بدهیم و زود قضاوت نکنیم.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه امروز تصریح کرد: یک جلسه گردهمایی کمیته آموزش برای مربیان لیگ برتر بود. در مورد کووید 19، دوپینگ و تأثیر خستگی روی بازیکنان صحبت شد. خود من در مورد عبور از لایه‌های دفاعی صحبت کردم. امیدوارم روزی بتوانیم در مورد این مسائل بیشتر صحبت کنیم. در این که چه کسی رفت، چه کسی آمد و چه کسی پول داد من تخصصی ندارم. دوست دارم در مورد فوتبال صحبت کنم. پورنعمت هم امروز در مورد ضد حمله صحبت کرد. امیدوارم سمینارها و گردهمایی‌ها بیشتر شود و الان هم شرایط طوری است که فقط می‌توانیم از طریق اینترنت با هم ارتباط داشته باشیم.

محصص در مورد این که خیلی از مربیان نگران ظرفیت مصدومیت بازیکنان هستند، اظهار داشت: ما امروز از صحبت‌های دکتر شهاب یاد گرفتیم، یکی از دلایل بزرگ مصدومیت خستگی است. باید ببینیم عوامل خستگی چیست. تغذیه نامناسب است، الگوی خواب خوبی ندارند، مشکلات خانوادگی دارند یا... اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است تعدادی از بازیکنان شاخص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست بدهیم. در تیم‌های لیگ برتری تجربه و هوشیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینم که. آنها کادر پزشکی بسیار توانایی دارند و می‌دانند این اتفاقات تکراری نخواهد بود.

وی در خصوص این که ممکن است اشکان دژاگه در لیست اسکوچیچ نباشد، عنوان کرد: من هر زمان که می‌خواهم مقداری روحیه بگیرم، بازی ایران و آرژانتین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاه می‌کنم. بازی‌ای که مقابل فینالیست جام جهانی انجام دادیم یکی از افتخارات فوتبال کشور ما است. در آن بازی می‌توانستیم با تصمیم متفاوت داور حداقل به تساوی برسیم. اشکان دژاگه در آن بازی بی‌نظیر بود و ثابت کرد در سطح بالا و جهانی می‌تواند بازی کند. من خبری از اشکان ندارم، اما قرار نیست بازیکن 90 دقیقه برای تیم ملی بازی کند. او هنوز می‌تواند برای خیلی از تیم‌ها از جمله تیم ملی ما بازی کند، اما باید به تصمیم سرمربی احترام گذاشت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول