اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بازگشت ۵ واحد صنعتی قوچان به تولید، با حمایت دستگاه قضا/ سرقت در رأس جرائم قرار دارد

رئیس دادگستری شهرستان قوچان گفت: تسهیل در تولید و سرمایه‌گذاری مشروع، وظیفه دستگاه قضایی در کمیسیون تخصصی حمایت از تولید بوده که بر این اساس، طی یک سال گذشته مشکلات ۵ واحد صنعتی همچون دوچرخه‌سازی و کاشی طوس رفع شد و به گردونه تولید بازگشتند.

بازگشت ۵ واحد صنعتی قوچان به تولید، با حمایت دستگاه قضا/ سرقت در رأس جرائم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان اظهار کرد: دستگاه قضایی در کمیسیون‌های فرعی همچون ماده ۱۰۰، ماده ۷۲ ، پزشکی قانونی، امور مالیاتی یک عضو دارد اما دو کمیسیون تخصصی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع و کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم را مدیریت می‌کند.

رئیس دادگستری قوچان با تأکید بر اینکه کمیسیون حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع، فعالیتی جداگانه از مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارد، بیان کرد: اگر کاری به‌درستی انجام نشود، ضرورت جامعه این ایجاب را به وجود می‌آورد که دستگاه قضایی به خاطر برخی از کم‌کاری‌ها در این حوزه ورود داشته باشد.

وی مراجعات انجام‌شده به این کمیسیون طی یک سال اخیر را ۲۹ مورد و مصوبات صورت گرفته را ۲۹ فقره دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ایرادات و مشکلات مطرح‌شده توسط ادارات در این زمینه این است که دستگاه‌های اجرایی بیان می‌کنند اختیارات ما به‌صورت کامل در سطح شهرستان نیست و باید موارد از طریق اداره کل انجام گیرد.

آذری با اشاره به اینکه هرماه به‌صورت متوسط یک بازدید از سطح واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر پیگیری برای رفع مشکلات ۱۱ واحد در حال انجام بوده و کمیسیون حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع توانسته است در یک سال اخیر پنج واحد تولیدی و صنعتی همچون آساک دوچرخ و کاشی طوس را  به گردونه تولید بازگرداند.

رئیس دادگستری قوچان بابیان این مطلب که ۱۹ شعبه دادیاری، دادرسی، اجرای احکام کیفری، بازپرسی، دادگاه انقلاب در مجموعه دستگاه قضایی این شهرستان مشغول به خدمت‌رسانی هستند، افزود: تعداد پرونده‌های وارده از سال گذشته تاکنون ۳۴ هزار فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ۳۵ هزار فقره بوده است.

وی یادآور شد: علت اختلاف پرونده‌های وارده و مختومه شده به این دلیل است که موجودی پرونده‌های دادگاه و دادسرای این شهرستان در ابتدای تیرماه سال گذشته ۵ هزار فقره بوده و امروز این میزان به ۴ هزار فقره رسیده است.

آذری با تأکید بر اینکه این شهرستان به نسبت دیگر شهرستان‌های استان از ضریب امنیتی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی امروز جامعه، سرقت در رأس همه جرائم این شهرستان قرار دارد و نزاع، اعتیاد، مسائل اخلاقی، اختلافات ملکی و دعاوی خانوادگی در رده‌های دیگر گنجانده‌شده‌اند.

رئیس دادگستری قوچان نتیجه بیشتر اختلافات خانوادگی، جرائم، انحرافات جوانان و حتی ناهنجاری‌های اجتماعی را نابسامانی در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: فضای مجازی آلود بوده و برای درست نفس کشیدن و مصون ماندن باید این فضا پاک‌سازی شود.

وی بابیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم همه باید دست‌به‌دست هم بدهند، تأکید کرد: ادارات باید احساس تکلیف کنند، خیلی‌ها جرأت امضا ندارند و تنها دنبال ریاست هستند درصورتی‌که یک رئیس باید جرأت امضا داشته و بابت هر امضا پاسخگو باشد.

نیروی انتظامی موظف به برخورد با سگ گردانی در قوچان است

دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قوه قضائیه در میان مردم شور و شوق ایجاد کرده و امید به جامعه بازگشته است، گفت: مبارزه با فساد، تظلم خواهی و رسیدگی به عدالت در رأس همه امور قرار دارد و باید به جامعه آرامش و امید تزریق شود.

حسین ولیدخت با اشاره به مسئله سگ گردانی در سطح جامعه و مطالبه گری بسیاری از مردم نسبت به این موضوع بیان کرد: سگ‌گردانی از ابتدا هم جرم بوده و ازنظر فقهی نیز سگ نجس است، سگ‌گردانی به‌گونه‌ای ترویج فرهنگ غربی بوده و ارتکاب به فعل حرام نیز جرم تلقی می‌شود.

وی تأکید کرد: این اقدام در سطح جامعه عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند و در قانون نیز آمده جریحه‌دار شدن عفت عمومی جرم است، بنابراین دستورات لازم نسبت به مقابله با سگ گردانی در جامعه صادرشده و نیروی انتظامی موظف به برخورد است.

انتهای پیام / ۷۰۰۴۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول