اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرصت ستادکل برای شرکت در کنکور مختص دیپلمه‌هاست

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: فرصتی که ستادکل برای شرکت داوطلبان در آزمون سراسری قائل شده فقط مختص مشمولان دیپلمه است.

فرصت ستادکل برای شرکت در کنکور مختص دیپلمه‌هاست

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین تصمیمات ستادکل مبنی بر تمدید زمان اعزام مشمولان به منظور شرکت در کنکور سراسری، اظهار داشت: فرصتی که ستادکل برای شرکت مشمولان در کنکور سراسری قائل شده فقط مختص به مشمولان وظیفه دیپلمه است و سایر مشمولان برای شرکت در سایر امتحانات و کنکورهای سراسری از جمله ارشد، دکترا، فنی و حرفه‌ای و ناپیوسته چنین فرصتی ندارند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: همه مشمولان وظیفه دیپلم که در سال 98 موفق به اخذ دیپلم شده بودند یک سال مهلت داشتند که در کنکور شرکت کرده یا برای اعزام آماده شوند. 

وی افزود: مشمولان دیپلمی که امسال مهلت یکساله‌شان به اتمام رسیده، به دلیل تعویق در آزمون کنکور سراسری نمی‌توانستند بیش از یک‌سال صبر کرده تا در کنکور شرکت کنند، اما ستادکل مهلت داد تا این افراد در کنکور سراسری شرکت کنند، البته باید حداکثر ظرف یک‌هفته بعد از آزمون کنکور سراسری، خودشان را به پلیس + 10 معرفی کرده تا اعزام شوند. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که اگر مشمولان دیپلمه در فرصت یک هفته‌ای خود را معرفی نکنند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد، گفت: اگر این دسته از افراد بیش از یک هفته توقف کرده و خودشان را معرفی نکنند، مشمول غایب شناخته می‌شوند و بعد از اینکه نتایج کنکور اعلام و قبول شدند، نمی‌توانند در دانشگاه ثبت‌نام کنند. 

امیردریادار دوم رحیمی‌پور به مشمولان دیپلمه توصیه کرد که حتما در مهلت یک هفته‌ای خود را معرفی کرده و آماده اعزام شوند؛ اگر در حین خدمت و با اعلام نتایج مشخص شد که در کنکور سراسری قبول و پذیرفته شده‌اند از خدمت ترخیص شده و وارد دانشگاه می‌شوند. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تأکید دوباره بر این مطلب که این موضوع فقط مختص کنکور سراسری دیپلمه‌هاست، اعلام کرد: سایر امتحانات سراسری مثل ارشد و دکترا، کاردانی و حتی فنی و حرفه‌ای در شمول این موضوع نیست و همه افراد باید طبق قانون بعد از اتمام یک سال مهلت خود به سربازی بروند، البته می‌تواند در حین سربازی در کنکور هم شرکت کنند. 

وی افزود: کلیه مشمولان وظیفه که فارغ‌التحصیل شده‌اند، ‌در هر مقطعی که باشند فقط یک سال مهلت دارند که در هر امتحانی شرکت کنند و باید در پایان یک سال وارد چرخه اعزام شده و خود را به پلیس + 10 معرفی کنند تا اعزام شوند. 

امیردریادار دوم رحیمی‌پور خاطرنشان کرد: اگر ثبت‌نام در سامانه پلیس + 10 از سوی مشمولان  بیش از یک‌سال به طول انجامد، این افراد غایب محسوب شده و محرومیت و محدودیت‌هایی همچون ادامه تحصیل، خروج از کشور و استخدام را خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول