اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی در بخش اجرای احکام در تبریز/ لزوم ارتباط مستقیم دادگستری استان با دانشگاه و حوزه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ایجاد دفتر ارتباط مستقیم دادگستری استان با دانشگاه و حوزه، گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه می‌تواند فرصتی بزرگ برای دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی در بخش اجرای احکام در تبریز/ لزوم ارتباط مستقیم دادگستری استان با دانشگاه و حوزه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز دوشنبه در دیدار با اساتید دانشگاه و حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر، اظهار داشت: طبق برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضائیه که عمده آنها نیز عملی شده، استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان در تمام مقاطع و سطوح مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است.

وی با تاکید بر ایجاد دفتر ارتباط مستقیم دادگستری استان با دانشگاه و حوزه، افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه می‌تواند فرصتی بزرگ برای دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این راستا با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش و شهرداری و حوزه اقداماتی شروع شده و با برگزاری سلسله نشست‌هایی موضوعات بررسی و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نمونه اقدامات، شناسایی و علت‌یابی مصادیق آسیب‌ها در حوزه خانواده و ارائه آن به حوزه علمیه خواهران بوده تا به‌صورت مناسب در جامعه در راستای آگاه‌سازی و آموزش اقدام کنند.

خلیل‌اللهی یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری نشست با نخبگان بهره‌مندی از نظرات، هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و آسیب‌های به‌وجود آمده است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارتقا و توسعه در جامعه آموزش است، اضافه کرد: تلاش داریم با آموزش مسائل حقوقی به زبان ساده در جامعه مردم را با مفاهیم حقوقی آشنا کنیم، در این‌صورت بخشی از مشکلات به راحتی حل می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه بر تکریم ارباب‌‌رجوع و حقوق عامه ادامه داد: در راستای تکریم ارباب‌رجوع و پیشگیری از اتلاف زمان برای اولین بار در کشور سیستم نوبت‌دهی در بخش اجرای احکام در تبریز راه‌اندازی شده و مراجعان می‌توانند بدون حضور به دستگاه قضایی از منزل اقدام به نوبت‌گیری کنند.

طی این نشست که با حضور اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شد، حاضران در موضوعات مختلف به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول