اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راهبردهای آینده شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس تشریح شد/ رئیس کمیسیون عمران در افزایش آورده‌های استانی تلاش کند

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس، انتخاب عباسی را در ریاست کمیسیون انرژی اتفاقی مبارک و با اشاره به انتقادات ذکرشده در مورد عملکرد رضایی در ریاست کمیسیون عمران در سال‌های قبل، ابراز امیدواری کرد: حضور وی در رأس کمیسیون عمران آورده‌ی بیشتری برای فارس داشته باشد.

راهبردهای آینده شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس تشریح شد/ رئیس کمیسیون عمران در افزایش آورده‌های استانی تلاش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید فروردین سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس امروز در نشست خبری راهبردها و برنامه‌های آتی این شورا گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کل کشور فعالیت‌های خودش را با استفاده از مدلی مبتنی بر رجوع به آرای مردمی با استفاده از مجامع انقلابی شکل داد.

وی افزود: در ذیل مجامع انقلابی در هر شهرستان، شوراهایی نیز تشکیل شد که به بررسی صلاحیت‌های کاندیداها در کنار بهره‌گیری از ظرفیت نظرسنجی پرداختند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در فارس تصریح کرد: در پروسه بررسی کاندیداها احزاب و شخصیت‌های فعال انقلابی بصورت مکمل نقش‌آفرینیکردند و برای اولین بار خود کاندیداها هیچ نقشی در فرآیند انتخاب گزینه‌های لیست نداشتند.

افزایش چشمگیر نقش جوانان و بانوان در تصمیم‌‌گیری‌ها

فروردین با بیان اینکه درکل کشور شاهد پیروزی غیرقابل انکار نیروهای انقلابی بودیم، خاطرنشان کرد: نقش جوانان و بانوان با تعریف مدل سهمیه‌ای در تصمیم‌‌گیری‌ها بصورت چشمگیری افزایش یافت.

وی درمورد آمار نمایندگان انقلابی بیان داشت: حدود 210 نفر از نمایندگان مجلس از 270 نفر دور اول انتخابات و در فارس 15 نفر از 18 نماینده از گزینه‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بودند که بسیارقابل توجه است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس تصریح کرد: در این دوره شاهد حضور جوانان و کاهش سن نمایندگان مجلس بوده‌ایم که در فارس نیز این اتفاق چشمگیر بود.

فروردین با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن مدل و سازوکار این شورا در انتخابات عنوان کرد: طی جلساتی که در تهران نیز برگزار شد، مقرر شده که این شورا با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

تاکید بیش‌ازپیش به وحدت احزاب و نیروهای انقلابی

این فعال انقلابی با بیان اینکه افراد وفادار به انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری را نیروی انقلابی می‌دانیم، اضافه کرد: بیش از پیش به وحدت احزاب و نیروهای انقلابی تاکید داشته و سعی می‌کنیم تا دایره این وحدت را گسترش دهیم.

تصمیم‌های شانا براساس  مشارکت عقلانی و حاکمیت رای اکثریت بوده است

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس بیان داشت: ما یک باند نیستیم و تصمیم‌ها براساس گفت‌وشنود، مشارکت عقلانی و حاکمیت رای اکثریت بوده است.

وی وظایف این شورا در یک سال آینده را در سه محور دانست و افزود: با توجه به اینکه 70 درصد نمایندگان در مجلس از گزینه‌های مدنظر شانا بوده‌اند، حفظ ارتباط با آنها ضروری است که هدف از ارتباط کمک به تصمیم‌گیری‌های درست در زمینه تنظیم قوانین، نظارت بر مسئولین اجرایی و پیشرفت استان خواهد بود.

به گفته فروردین؛ انتقال مطالبات و درخواست‌های مردم را  به نمایندگان را از دیگر وظایف شورای ائتلاف عنوان کرد.

ضرورت حمایت و پشتیبانی شورای ائتلاف فارس از نمایندگان

وی حمایت و همفکری با نمایندگان را لازم دانست و تصریح کرد: جریان رقیب با استفاده از اتفاقات و حاشیه‌سازی‌ها سعی خواهد داشت که نمایندگان مردم را تضعیف  کند و به همین علت حمایت و پشتیبانی از نمایندگان  بیش‌ازپیش ضروری است.

این فعال جریان اصولگرایی بااشاره به نظارت بر کار نمایندگان بیان داشت: نمایندگی مجلس یک جایگاه لغزنده و که باید برای باقی ماندن نمایندگان در صراط مستقیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب  نقش‌آفرینی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی برای انتخابات شوراها در سال 1400 آغازشده متذکر شد: از دیگر وظایف اساسی شورا ورود به بحث انتخابات شوراها در سال آتی خواهد بود و در مراکز شهرستان‌های استان نیز سعی بر ارائه لیست خواهیم داشت.

حمایت از حضور جوانان و بانوان در لیست انتخابات شوراها

فعال سیاسی اصولگرا بااشاره به سن بالای مدیران در فارس تصریح کرد: بنابه توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب از حضور جوانان و بانوان در لیست انتخابات شوراها حمایت خواهیم کرد.

وی پیرامون شروع فعالیت شورای ائتلاف برای انتخابات شوراها بیان کرد: فعل‌وانفعالاتی برای انتخابات شوراها آغازشده اما در تلاش هستیم که سازوکار شورا تا پایان تابستان برای رسیدن به فهرست‌ها نهایی شود.

فروردین در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: در سازوکار جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نقش استان‌ها به‌خوبی دیده خواهد شد.

تلاش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای تشکیل دولت انقلابی

وی تلاش برای تشکیل دولت انقلابی را یکی از اهداف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کل کشور اعلام کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس پیرامون عملکرد نمایندگان فارس در مجلس و وحدت آنها اظهار داشت: نسبت به دوره‌های قبل شاهد همکاری و وحدت بیشتر نمایندگان فارس هستیم و این‌یک گام روبه‌جلو در نقش‌آفرینی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بوده است.

وی انتخاب فریدون عباسی را به‌عنوان رئیس کمیسیون انرژی، اتفاق مبارکی برای استان عنوان و با ذکر اینکه در مورد عملکرد محمدرضا رضایی کوچی به‌عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس در سال‌های قبل انتقاداتی بیان شده، ابراز امیدواری کرد: حضور وی در رأس کمیسیون عمران مجلس تأثیر و آورده‌ی بیشتری برای استان فارس داشته باشد.

فروردین پیرامون پیشبرد اهداف استان فارس در مجلس شورای اسلامی و تأثیر مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: سعی داریم سطح همکاری و همفکری نمایندگان را بالابرده تا بتوانند در راستای حل مشکلات استان نسبت به گذشته موفق‌تر عمل کنند و اثرات ملموسی در بهبود زندگی مردم بیش‌ازپیش نمایان شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول