اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مدیریت واردات و حمایت از تولید داخل مهمترین رویکرد وزارت صمت در سال 99

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر پایش مستمر وضعیت صنایع در بخش های مختلف صنعتی گفت: مدیریت واردات، توسعه صادرات و حمایت حداکثری از توان ساخت داخل مهمترین رویکرد وزارت صمت در سال جاری است.

مدیریت واردات و حمایت از تولید داخل مهمترین رویکرد وزارت صمت در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در شورای مدیران معاونت امور صنایع با تحلیل نحوه اجرای مدیریت واردات در بخش های مختلف صنعتی، اظهار داشت: فهرستی از محصولات وارداتی که قابلیت ساخت با کیفیت و کمیت مناسب در کشور را دارا هستند، احصاء و براساس این لیست اصلاح و بازنگری در تعرفه ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 2 هزار ردیف تعرفه در راستای حمایت از تولید داخلی ممنوع شده و تولید این محصولات وارداتی توسط صنعتگران داخلی انجام شده است.

صادقی نیارکی در ادامه کاهش ارزبری را از دیگر سیاست های مورد تاکید این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با تمرکز بر روی تولید محصولات وارداتی که توانمندی و دانش آن در داخل کشور وجود دارد، علاوه بر توسعه ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال، میزان ارزبری برای واردات محصولات نهایی روند کاهشی خواهد گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین از شناسایی نیازهای وارداتی به تفکیک صنایع خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت به تفکیک داخلی وخارجی در اولویت دفاتر تخصصی بوده و در تلاش هستیم که روند تامین مواد اولیه با بیشترین سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول