اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نظر مجلس یازدهم درباره فضای مجازی/ ضرورت تقویت شبکه ملی اطلاعات

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر ضرورت تقویت شبکه ملی اطلاعات، گفت: مجلس اولویت‌های مهم‌تری از محدودسازی فضای مجازی دارد.

نظر مجلس یازدهم درباره فضای مجازی/  ضرورت تقویت شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح‌الله متفکرآزاد با بیان اینکه مجلس یازدهم به‌دنبال بستن فضای مجازی نیست، اظهار داشت: در نشستی که وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس حاضر شد، تأکید نمایندگان بر ایمن‌سازی بستر فضای مجازی بود نه الزاما محدودسازی.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به‌دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست، افزود: در حال حاضر بسیاری از داده‎‌های ما به خارج از ایران منتقل می‌شوند در حالیکه کشورهای قدرتمند در حوزه فضای مجازی، دارای سرورهای داخلی هستند و اجازه رصد به سرویس‌های سایر کشورهای داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این مسئله یک خواسته منطقی، قانونی و مردمی است، یادآور شد: تقویت شبکه ملی اطلاعات، موضوعی است که مجلس یازدهم به‌دنبال آن است و کشور ما به این توان علمی رسیده که بتواند زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را تقویت کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با یادآوری اینکه در حال حاضر فضای مجازی به لحاظ اخلاقی و اعتقادی جامعه را متلاطم کرده است، ادامه داد: باید به سمت کلاس‌بندی سنی در فضای مجازی حرکت کنیم تا امنیت روانی در جامعه تأمین شود؛ بر همین اساس به‌دنبال پایین آوردن استرس‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستیم.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول