اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

400 تن آرد روستایی بین روستاییان ایلام توزیع شد/ فعالیت 36 مرکز خرید گندم و کلزا در استان

مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام، گفت: 36 مرکز خرید گندم و کلزا در سطح استان فعال است و همچنین در سه ماهه اول سال جاری 400 تن آرد روستایی توزیع شده است.

400 تن آرد روستایی بین روستاییان ایلام  توزیع شد/ فعالیت 36 مرکز خرید گندم و کلزا در استان

ناصر ناصری مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام در شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از 35 هزار و 500 تن گندم تضمینی و 1300 تن گندم توافقی و در مراکز خرید 18 هزار تن کلزا از کشاورزان سطح استان ایلام خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا 36 مرکز خرید گندم و کلزا در سطح استان فعال است، افزود: همچنین در این مدت 400 تن آرد روستایی، 2 هزار و 528 تن کود شیمیایی، 4 هزار و 254 لیتر سموم شیمیایی توزیع و 250 تن احداث انبار ساده انجام شده است

 مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، اضافه کرد: بخش کشاورزی با اختصاص سهم قابل توجهی از تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی و تامین نیازهای غذایی، یک بخش مهم در توسعه و امنیت  محسوب می‌شود.

سازماندهی و تعیین متولی بخش کشاورزی

وی ادامه داد: سازماندهی و تعیین متولی بخش کشاورزی با هدف تسریع در امور فعالان بخش شامل تمرکز زدایی، ساماندهی به موقع جهت توزیع و تنظیم بازار و رفع کمبودهای احتمالی بازار و همچنین داشتن یک رکن مشورتی که واسطه‌ی بین سیاست گذاران و برنامه ریزان بخش دولتی و بهره برداران بخش کشاورزی باشد یک ضرورت است.

ناصری اضافه کرد: یکی از راهبردهای موثر جهت دستیابی به این اهداف استفاده از ابزار تشکیل تعاونی‌ها است که دارای استعدادهای نهفته در استفاده از توانایی‌ها و امکانات بومی داخلی و اتکا به داشته‌های خود است در همین راستا سازمان تعاون روستایی طرح ساماندهی فعالیت‌های بخش کشاورزی در قالب ایجاد و ساماندهی تعاونی‌های تخصصی فراگیر استانی جدید و موجود را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد:  اتحادیه‌ی تعاونی تولید، مرغداران، زنبورداران، دامداران و  تعاون روستایی استان مهم‌ترین صنعت‌های تاثیر گذار استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان خاطر نشان کرد: با ساماندهی این اتحادیه‌ها و ایجاد تعامل و امکان گفت‌وگویی که بین بخش دولتی و بهره برداران بخش کشاورزی به وجود خواهد آمد عمده‌ی مشکلات در حوزه قیمت گذاری تنظیم بازار، توزیع مناسب و تا حدودی تورم و اشتغالزایی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول