اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شرایط مصرف آب در البرز وخیم است/تهدید کمبود آب از کرونا جدی تر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اینکه نیازمند اصلاح الگوی مصرف آب هستیم، گفت: متاسفانه شرایط مصرف آب در استان البرز وخیم است و تنها با صرفه جویی توسط اقشار مردمی می‌توان شرایط را کنترل کرد.

شرایط مصرف آب در البرز وخیم است/تهدید کمبود آب از کرونا جدی تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داوود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به این نتیجه رسیده ایم که مدیریت آب استان البرز تنها به کمک مردم و فرهنگسازی میسر خواهد شد، گفت: مصرف مردم در حوزه آب وخیم تر از سایر مصارف استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه وضعیت ذخیره سازی در سدها مناسب است، گفت: 99 درصد سد کرج و 100 درصد طالقان پر شده است.

نجفیان با بیان اینکه استان البرز در حوزه مصرف آب شرایط وخیمی را سپری می‌کند، افزود: آب‌ها ظرفیت محدودی دارد و ما نیز اعتقاد داریم به هر طریق ممکن 57 میلیون متر مکعب آب سطحی سهم استان البرز افزایش پیدا کند که در این زمینه مطالعاتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مردم تهدید کرونا را درک کردند و در زمینه مقابله با شیوع کرونا ویروس اقدام کردند، گفت: تهدید کمبود آب و اتمام منابع از کرونا جدی تر و سخت است و نیازمند اطلاع رسانی میان مردم هستیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده مقرر شد بازنگری اساسی انجام شود و امیدواریم امسال به ثمر بنشیند و تخصیص به صورت پلکان انجام شود.

نجفیان با اشاره به اینکه استان البرز بیش از 96 درصد از سهمیه آب خود را در سال مصرف می‌کند، ادامه داد: آبی برای نیازهای آینده و پوشش آیندگان باقی نمانده است، از این رو مهم ترین راه صرفه جویی و کاهش سرانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های اصلاح مصرف آب در البرز تأمین شود، اضافه کرد: البرز با توجه به رشد جمعیت و تراکمی که دارد در حوزه آب نیازمند برنامه ریزی جدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اضافه کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید مصرف آب را به 64 درصد برسانیم. در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است اما مهم ترین این‌ها ایجاد فرهنگسازی میان اقشار مختلف مردمی است.

نجفیان تصریح کرد: حفر چاه‌های غیر مجاز حاصل نا آگاهی و عدم توجه مردم به معضل آب است.

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی نیز اصلاح الگوی مصرف و افزایش راندمان آبیاری مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول