اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده کل یونیفل: صحبت از تغییر مأموریت ما در لبنان، بحثی سیاسی است

فرمانده کل یونیفل در دیدار با استاندار «نبطیه» صحبت برخی طرف‌ها - بویژه آمریکا- درباره لزوم تغییر مأموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را بحثی سیاسی خواند.

فرمانده کل یونیفل: صحبت از تغییر مأموریت ما در لبنان، بحثی سیاسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیفانو دل کول» فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل» امروز (دوشنبه) با «محمود المولی» استاندار «نبطیه» در جنوب لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، المولی در این دیدار از ارتباط دائمی با یونیفل درباره تحولات مربوط به قعطنامه «۱۷۰۱» و «خط آبی» گفت و افزود، از هماهنگی میان ارتش لبنان و یونیفل استقبال می‌کند.

دل‌کول هم ضمن اشاره به همکاری استاندار نبطیه افزود: ما با ارتش لبنان همکاری می‌کنیم و فعالیت‌های بسیاری با شهرداری‌ها برای کمک به آنها در مقابله با کرونا انجام می‌دهیم. طبیعتا وضعیت در جنوب لبنان نسبتا آرام است اما لبنان با نقش گسترده حریم هوایی توسط اسرائیل روبروست مانند دیروز که جنگنده‌های اسرائیلی (بر فراز لبنان) جولان دادند و ما به خاطر این موضوعات به طرف اسرائیلی اعتراض می‌کنیم.

وی درباره اصرار برخی طرف‌ها بویژه آمریکا مبنی بر لزوم تغییر مأموریت یونیفل گفت: این موضوع، بحثی سیاسی است که در شورای امنیت در نیویورک در جریان است و وظیفه ما نیست. دائما با مقامات مدنی در جنوب لبنان و طبعا با مقامات در نیویورک در ارتباط هستیم اما صحبت از تعدیل وظیفه ما فقط بحثی سیاسی است.

اخیرا، روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی با عنوان «گوترش ماموریت یونیفل را تعیین کرد: جاسوسی علیه مقاومت» به تفسیر اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره تغییر شکل ماموریت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در جنوب لبنان پرداخت.

نیروهای صلح‌بان سازمان ملل بر اساس  قطعنامه ۴۲۵ و همچنین قطعنامه ۴۲۶ شورای امنیت که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به جنوب لبنان اعزام شدند تا ضمن تایید عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان، صلح را به منطقه بازگردانده و به لبنان کمک کنند تا نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.

الاخبار با اشاره به شتاب گرفتن تلاش برای تغییر مأموریت‌های یونیفیل در جنوب لبنان گفت: «در تازه ترین اتفاق، دبیرکل سازمان ملل متحد در ازای معرفی فناوری‌های جدید برای نظارت بر تحرکات مقاومت، خواهان کاهش نیروهای یونیفل شده است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول