اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تبیین درست امربه‌معروف باعث مسؤولیت‌پذیری مردم و مسؤولین می‌شود

پیدایش رشد و شکوفایی معنوی انسان‌ها در بستر امربه‌معروف و نهی از منکر، ایجاد شبکه انسان‌سازی با امربه‌معروف، تبیین درست امربه‌معروف و نهی از منکر باعث مسؤولیت پذیری تمام مردم و مسؤولین می‌شود ازجمله موارد مطرح‌شده در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان بود.

تبیین درست امربه‌معروف باعث مسؤولیت‌پذیری مردم و مسؤولین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان امروز در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: جامعه‌ای سالم است که مردم به دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی، تبلیغ، بیان احکام خدا و تبیین امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: عالمان با خون‌دل خوردن‌ها احکام دین را به ما رساندند و باید قدردان آن باشیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال برای هر امتی که تشکیل حکومت اسلامی می‌دهد نخستین‌هایی را تعیین کرده است، گفت: نخستین موضوع در حکومت دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رشد و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف بیان کرد: هجوم جوانان به اعتکاف به روستاها کشانده شده ضمن اینکه حضور گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف رشد داشته اما به آن قانع نیستیم و انتظار ما بیش از این است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در دل قدرت‌های فاسد رعب ایجاد کرده است، گفت: امروز ملت‌های آزاده دنیا به سپاه امید دارند.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه تمام واجبات در کنار امربه‌معروف و نهی از منکر قطره‌ای در برابر آب دریا است، تصریح کرد: کسی که جهاد می‌کند از جامعه‌ای برخاسته که مفاهیم دینی در آن ترویج‌شده بنابراین جهاد در سایه دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر شکل‌گرفته است.

فلاحتی با بیان اینکه انسان‌ها در بستر امربه‌معروف و نهی از منکر رشد و شکوفایی معنوی پیدا می‌کنند، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر را باید از خود آغاز کنیم.

وی، بر، داشتن سعه‌صدر آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و افزود: امربه‌معروف و ناهی از منکر باید تنها رضای خدا را بخواهد و مانند پدری دلسوز و مهربان باشد زیرا به دنبال ترویج یک اعتقاد است.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر اینکه به‌کارگیری افراد عالم، فاضل و عاقل در این ستاد بسیار مهم است، اظهار کرد: در این مسیر تنها باید رضای خدا مدنظر باشد و نباید نگاه‌های شخصی یا حتی جناحی داشت.

فلاحتی، امربه‌معروف و نهی از منکر را ایجاد شبکه انسان‌سازی دانست و بیان کرد: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید بتواند تمام مردم را در این مسیر به حرکت درآورد.

امام‌جمعه رشت، خواستار آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر به مردم شد و گفت: مردم ما در امتحان‌ها با سربلندی بیرون آمدند و می‌توانیم جلوی فسادها در جامعه را بگیریم.

وی با اشاره به معارفه حجت‌الاسلام سجاد سرافراز به‌عنوان دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد: جذب جوانان برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و همکاری با تمام مسؤولین استان در ترویج این فریضه الهی مدنظر دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان باشد.

امربه‌معروف و نهی از منکر کارآمدترین موضوع اجتماعی

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲ اظهار کرد: پررنگ‌تر شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از آرزوهای امام (ره) بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله میرزایی با اشاره به اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری مانیفیست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ستاد احیای امربه‌معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

وی، آموزش مردم در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امربه‌معروف و نهی از منکر انجام دهند.

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری این فریضه دارای حوزه‌های بسیار است، افزود: مهم‌ترین وظیفه مردم امربه‌معروف و نهی از منکر مسؤولین است.

میرزایی، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر را نیازمند نشان دادن حوزه‌های مختلف آن به مردم دانست و تصریح کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی تعریف و تبیین شود جدیدترین، شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین موضوع اجتماعی است.

به گفته وی، اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی تبیین شود تمام مردم و مسؤولین، مسؤولیت پذیر می‌شوند و هیچ مسؤولی جرات کم‌کاری ندارد زیرا خود را زیر مطالبه مردم می‌داند.

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد بیش از یک سال گذشته تشکیل‌شده است، اظهار کرد: مطالبه گری، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

میرزایی، امربه‌معروف و نهی از منکر را سبب جلوگیری از روند غلط در جامعه عنوان کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر کمک کردن به جامعه به‌ویژه مسؤولین است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان جلوی تفریح مردم را گرفت، افزود: ارائه برنامه در راستای ترویج تفریح سالم به مردم، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، دومین رویکرد این ستاد را رسانه ذکر کرد و بیان کرد: معاونت آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

میرزایی با تأکید بر اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برنامه‌های ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: نیاز بود در استان‌ها ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شکل بگیرد بنابراین تغییرات کلی در این زمینه در حال انجام است.

تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر

مدیرکل استان‌ها و دستگاه‌های ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور نیز با اشاره به رویکرد پویاسازی این ستاد اظهار کرد: معاونت‌های مطالبه گری و اجتماعی و همچنین آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد مذکور تشکیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد ترکاشوند از تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد و بیان کرد: عرصه‌های اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، تفریحات سالم و ورزش، عفاف و حجاب، حقوقی فرهنگی، کارگری، گردشگری، مبارزه با مفاسد، محیط‌زیست، مسئولین، مهندسی و هنر رسانه در ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر تعریف‌شده است.

حسن کربلایی دبیر سابق ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این مراسم  اظهار کرد: در مدت فعالیت خود تلاش کردم ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در ستاد استان دنبال کنم.

حجت‌الاسلام سجاد سرافراز دبیر جدید ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان نیز با تأکید بر حمایت دستگاه‌ها در حمایت از این ستاد گفت: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر محدود به امر به حجاب و نهی از بی‌حجابی نیست بلکه امربه‌معروف و نهی از منکر باید مانند نماز در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش فارس، در این مراسم، از تلاش‌های حسن کربلایی قدردانی تقدیر و حجت‌الاسلام سجاد سرافراز به‌عنوان دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول