اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نوسان قیمت نفت در اطراف 42 دلار

از آنجاییکه افزایش شمار مبتلایان به کرونا با کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ نفت مقابله می‌کند، قیمت نفت در معاملات امروز در اطراف 42 دلار در هر بشکه در نوسان است.

نوسان قیمت نفت در اطراف 42 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز تقریبا ثابت ماند. تقویت قیمت نفت تا سطح ناشی از کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ بوده است اما نگرانی در مورد افزایش شیوع کرونا در جهان که می‌تواند بهبود تقاضا برای سوخت را متوقف کند، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

هر بشکه نفت برنت با 18 سنت کاهش 42.01 دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با 25 سنت کاهش 39.50 دلار معامله شد.

کره جنوبی امروز برای نخستین بار اعلام کرد این کشور در میانه موج دوم شیوع کرونا قرار دارد. سازمان بهداشت جهانی یک افزایش بی سابقه ابتلا به کرونا در روز یک‌شنبه گزارش کرد که بیشترین افزایش در شمال و جنوب آمریکا بود.

به گفته تحلیلگر رایستاد انرژی، «انتشار عفونت در بازارهای اصلی جهان در حال افزایش است و نگرانی های درستی وجود دارد که جهان با دوره طولانی مواجهه با پیامدهای آن دست در گریبان است.»

پس از اینکه فعالیت‌های اقتصادی با کاهش محدودیت‌ها از سر گرفته شد، قیمت نفت با بهبود تقاضا برای سوخت در جهان تقویت شد.

هر دو شاخص نفتی برنت و WTI هفته گذشته، 9 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند. به گفته تحلیلگران و تاجران، اما پس از هفته‌ها افزایش قیمت، قیمت نفت به علت حاشیه سود پایین پالایش و افزایش ذخایر شروع به کاهش کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول