اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بررسی اصلاح ساختار بودجه و قیمت ارز اولویت کمیسیون بودجه/ کمیته تطبیق بودجه با برنامه ۵ ساله تشکیل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به اینکه هنوز لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس ارائه نشده، این کمیسیون بررسی این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است.

بررسی اصلاح ساختار بودجه و قیمت ارز اولویت کمیسیون بودجه/ کمیته تطبیق بودجه با برنامه ۵ ساله تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، با بیان اینکه بررسی اصلاح ساختار بودجه یکی از اولویت‌های مهم این کمیسیون است، اظهار داشت: دعوت از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه گزارشی درباره بودجه سال‌جاری و کسری احتمالی آن در دستور کار ما قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز لایحه اصلاح ساختار بودجه با وجود اعلام نوبخت به مجلس ارائه نشده و اقدام اساسی هم در دور دهم مجلس در این مورد صورت نگرفته است، کمیسیون برنامه و بودجه بررسی این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به نوسانات و افزایش قیمت ارز یادآور شد: اگرچه بررسی موضوع قیمت ارز در حوزه تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس است اما به‌دلیل تاثیر این موضوع بر روی بحث بودجه، ما از کارشناسان دولتی مانند رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی و ... حتما دعوت خواهیم کرد تا راهکارهای خود را برای مهار قیمت ارز ارائه دهند.

بررسی تعیین منابع جدید برای بودجه

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: با وجود اعلام کسری احتمالی بودجه در سال‌جاری، ما بعد از استماع گزارشات دولتمردان در این مورد نسبت به تعیین منابع جدید درآمدی در بودجه اقدام می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس متذکر شد: با توجه به اینکه بودجه هر ساله برشی از برنامه پنج ساله است، کمیته تخصصی ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه‌ پنج ساله ششم توسعه به‌عنوان یک کمیته جدید با پیشنهاد اعضا تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس کمیته تخصصی برای تطبیق بودجه هر سال با برنامه پنج ساله شکل می‌گیرد و دیگر آنکه ما باید در دور یازدهم مجلس برنامه پنج ساله هفتم را هم بررسی و تصویب کنیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول