اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش ترکیه به 500 فروند «پهپاد انتحاری» تجهیز می‌شود

ترکیه اعلام کرده نیروهای مسلح این کشور تا چندی دیگر به 500 فروند پهپاد انتحاری بومی تجهیز می‌شود.

ارتش ترکیه به  500 فروند  «پهپاد انتحاری» تجهیز می‌شود

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه تا چندی دیگر به 500 پهپاد انتحاری از نوع «کارگو» ساخت  یکی از شرکت‌های این کشور فعال در ساخت پهپاد و تجهیزات دریایی مجهز می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»  یک شرکت  ترکیه‌ای  فعال در بخش صنایع دفاعی از تجهیز نیروهای مسلح و امنیتی این کشور به پهپادهای کامیکازه (انتحاری) خبر داد. این شرکت اعلام کرده  تا چندی دیگر بیش از 500 فروند پهپاد کامیکازه سفارش شده از سوی نیروهای امنیتی این کشور را آماده تحویل می‌کند.    

این شرکت پهپادهای علاوه بر این، پهپادهای «توگان» و «آلپاگو» تولید می‌کند که همگی در  نیروهای مسلح ترکیه فعال هستند. 

قرار است بعد از اتمام پروژه ای تحت عنوان «اس تی ام » پهپادهای کامیکازه کارگو به طور گسترده در نیروهای مسلح ترکیه بکار گرفته شوند. این پهپاد اخیرا از سوی ارتش ترکیه چندین بار مورد آزمایش قرار گرفت.

چندی قبل یک رسانه روسی  رژیم صهیونیستی را به فروش فناوری ساخت پهپاد به ترکیه  جهت ادامه تنش  و درگیری در خاورمیانه به ویژه سوریه و لیبی متهم کرد.

وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از یک رسانه روسی نوشت که پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه فناوری بسیار نزدیک به پهپادهای ساخت اسرائیل دارند و گفته می‌شود که این پهپادها از نظر شکل،  قطعات و موارد فناوری  شبیه پهپادهای ساخت کارخانه «ارواستار» اسرائیل هستند که پهپادهای «هرون» تولید می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول