اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تجمع شهروندان خرم‌آبادی در اعتراض به نحوه تعویض دفترچه‌های بیمه + فیلم و عکس

جمعی از شهروندان خرم‌آبادی امروز علی‌رغم توصیه‌ها در رابطه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برای تعویض دفترچه خود در مقابل مراکز پیشخوان شهر تجمع کرده بودند، حال اینکه مسؤولان بارها از تمدید خودکار دفترچه‌ها سخن گفته‌اند.

تجمع شهروندان خرم‌آبادی در اعتراض به نحوه تعویض دفترچه‌های بیمه + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بیماری کرونا با قدم نهادن به زندگی ما روند برخی فعالیت‌ها در ادارات و ارگان‌های مختلف را مختل کرده یا سبب تغییر سبک فعالیت‌های ما شده است و قطعا هضم این تغییرات برای برخی افراد ممکن است سخت باشد یا هماهنگی‌ها جهت پیاده‌سازی این تغییرات برای برخی ادارات و ارگان‌ها زمان‌بر باشد.

تجمع شهروندان خرم‌آبادی برای تعویض دفترچه

امروز با قدم گذاشتن در سطح شهر خرم‌آباد علی‌رغم توصیه‌های بسیاری که در رابطه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور کمتر در تجمعات شده، شاهد صحنه‌ای بودم که کاملا کلمه "فاصله‌گذاری اجتماعی" را بی معنی جلوه می‌داد.

 

روبه روی یکی از دفاتر پیشخوان جمعیتی حدود ۲۰ نفر با فاصله‌هایی کمتر از نیم متر در حال تلاش برای رسیدن به مقصود خود بودند.

پزشکان دفترچه فاقد اعتبار را قبول نمی‌کنند

با نزدیک شدن به جمعیت دلیل این ازدحام جمعیت را از یک خانم مسن که از تلاش دست کشیده بود، جویا شدم که گفت: برای تمدید دفترچه درمانی خود به این دفتر مراجعه کردم و مهر زد، اما پزشک می‌گوید فاقد اعتبار است و قبول نمی‌کند و می‌گوید باید اعتبار آن تمدید شود. 

خانمی جوان‌تر نیز گفته‌های فرد قبلی را تاکید کرد و گفت: دفاتر پیش‌خوان می‌گویند به تمدید نیازی ندارد، اما پزشک و آزمایشگاه می‌گویند دفترچه فاقد اعتبار است.

 

 

این درحالی است که برای کاهش مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، قرارداد بیمه سلامت تا پایان خرداد ۱۳۹۹ اعتبار داشته است و معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت،کوروش فرزین در ابتدای همین هفته اظهار داشته است: در راستای کاهش تردد و تجمع بیمه شدگان در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و به منظور اجتناب از شیوع ویروس کرونا، با توجه به اتمام اعتبار دفترچه‌های بیمه مشمولان سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۳۱ خرداد ۹۹، بیمه‌شدگانی که دفترچه بیمه آنها دارای نسخ سفید است، می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت دفترچه جدید، به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

با مدیریت مناسب تمدید دفترچه‌ها را انجام می‌دهیم

فاطمه خسروی،صاحب امتیاز دفتر پیشخوان خسروی در خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: دفتر پیشخوان دولت خدمت‌های مختلفی ارائه می‌دهد و زمانی که پیک مراجعه مردم برای موضوع خاصی مانند بیمه،سیم‌کارت و ... است اولویت کاری خود را این موضوع قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب تمدید دفترچه‌ها را انجام می‌دهیم، افزود: اگر از سوی مراکز درمانی دفترچه‌های درمانی را قبول نکنند، مشکل از کاربران است چرا که اداره بیمه سلامت نهایت همکاری خود را می‌کند.

خسروی تصریح کرد: عدم آگاهی مردم در زمینه مراکز خدمات‌رسان و تعداد مراکز خدمات‌رسان دلیل ازدحام جمعیت در ورودی برخی مراکز پیشخوان است.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی توسط بیمه سلامت داده شده است که چه مراکزی خدمات ارائه می‌دهد و فقط کافی است افراد با آگاهی در مراکز خلوت‌تر خدمت بگیرند.

 

تمدید خودکار دفترچه های فاقد اعتبار اما دارای برگ سفید

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد در رابطه با تجمع برخی مردم برای تمدید دفترچه‌ بیمه‌ از صبح امروز اظهار داشت: تمام دفاتر پیشخوان را از صبح امروز نظارت کردم اما مشکل این است که مردم ما توجه نمی‌کنند.

شاهدخت فتحی بیرانوند بیان داشت: تا ۳۱ خردادماه دفترچه‌ها خود به خود تمدید شده است و کسانی که اعتبار دفترچه‌های آنها تمام شده و دارای برگ سفید باشند به صورت خودکار تمدید می‌شود، اما اگر برگ کافی نداشته باشند می‌توانند تعویض کنند.

پزشک متخلف را معرفی کنند

وی افزود: با پزشکان نیز در این باره صحبت شده و مشکلی وجود ندارد اما مردم باور نمی‌کنند؛ حتی اگر پزشکی دفترچه را قبول نکرد با اعلام مردم به صورت مستند به این موضوع نیز رسیدگی می‌کنیم.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: از طرفی بحث حذف دفترچه‌ها نیز باید مورد نظر قرار بگیرد، چرا که نسبت به دیگر استان‌ها عقب‌تر هستیم و نیازمند مشارکت پزشک‌ها در این زمینه هستیم تا سریع‌تر انجام دهیم.

گفتنی است این تجمع‌ها به هر دلیلی به دلیل بالا بودن شیوع کرونا در استان نباید صورت بگیرد چرا که سبب گسترش این بیماری می‌شود.

گزارش از مرضیه شیرخان چگنی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول