اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آمار کروناویروس در فارس از مرز 10 هزار نفر عبور کرد/ فوت ۴ بیمار طی روز گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای ۱۰ هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر داد و گفت: استان فارس در وضعیت حاد به سر می برد و تعداد مبتلایان به کروناویروس در مسیر افزایش است.

آمار کروناویروس در فارس از مرز 10 هزار نفر عبور کرد/ فوت ۴ بیمار طی روز گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرسول همتی از ابتلای ۱۰ هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر داد و گفت: استان فارس در وضعیت حاد به سر می‌برد و تعداد مبتلایان به کروناویروس در مسیر افزایش است.

وی با اعلام این خبر و هشدار به مردم استان افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۱۳۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه شده که پس از تایید در آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، ۱۰ هزار و ۱۹۷ مورد مبتلا به کروناویروس شناسایی شده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس به ۱۳۸ نفر رسیده است.

 همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز هفت هزار و ۷۹۵ نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۹۵ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش های مختلف بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در استان و تکمیل گنجایش بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان های شهید دکتر فقیهی با ۱۰۰ تخت و شهید دکتر چمران با ۵۰ تخت و چند بخش از بیمارستان شهید دکتر بهشتی برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس آماده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: ویروس در جامعه به سرعت در حال انتقال است و بی توجهی به دستورات بهداشتی، سرعت انتقال آن را افزایش می دهد.

 همتی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، دورهمی های خانوادگی، مراسم عقد، عروسی و ترحیم تا اطلاع ثانوی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول