اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

7500 نفر از زندانیان فارس در ایام کرونا به مرخصی اعزام شدند

رئیس کل دادگستری فارس گفت: به 7500 نفر از زندانی های کیفری در ایام کرونا مرخصی داده شده است.

7500 نفر از زندانیان فارس در ایام  کرونا به مرخصی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در دیدار اعضای شورای قضائی استان با نماینده ولی فقیه در فارس که در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در اجرای عملکردها در صدد این هستیم که شعار ندهیم بلکه کارها را پیش ببریم.

وی اطاله دادرسی‌ها را یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های گذشته دانست و افزود: اکنون گله مندی در این خصوص کاهش محسوس داشته است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه عنوان کرد: شهر شیراز با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر 340 پرونده کیفری و 4 هزار و 500 پرونده حقوقی دارد و هنگامی که پرونده ها وارد محاکم حقوقی استان می شوند 25 روز تا تعیین تکلیف به طول می انجامد که به نوعی معطلی و سرگردانی مردم کم شده است.

وی برخورد با فساد را برنامه‌محوری رئیس قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی به 13 پرونده کلان فساد در استان از جمله اقدامات در این بخش بوده است که همه آنها منتهی به صدور رأی شده است، همچنین پیرامون پرونده پتروشیمی مرودشت نیز هفته آینده تعیین تکیلف خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در درون مجموعه قضائی فارس کوچکترین مسامحه ای وجود ندارد، یادآور شد: شاید بیشترین نظارت در دادگستری ها صورت می گیرد و 99 درصد قضات در سطح استان سالم هستند و سلامت دستگاه قضائی فارس بسیار خوب است.

وی در خصوص زندانیان مالی نیز مطرح کرد: نگرانی هایی که در بحث زندانیان مهریه وجود داشت اکنون وجود ندارد، چراکه اکنون 28 زندانی به دلیل بدهی مهریه در زندان به سر می برند، در ستاد دیه و کمک هایی که مردم انجام دادند 320 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده اند.

رئیس‌کل دادگستری فارس افزود: به 7500 نفر از زندانی های کیفری در ایام کرونا مرخصی داده شده است.

وی دعاوی خانوادگی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سه ماه دی، بهمن و اسفند 50 درصد کاهش دعوی خانوادگی داشته ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی عنوان کرد: هنوز با جایگاه واقعی دستگاه قضا فاصله داریم اما تلاش نیز بر این است که به جایگاه اصلی که ملجأ و پناهگاه بودن دستگاه قضا بوده برسیم.

وی همچنین در خصوص محقق شدن شعار سال (جهش تولید) نیز یادآور شد: اقدامات بسیاری در این زمینه از جمله بازگرداندن واحد های تولیدی به چرخه صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری فارس به مشکلات واحد های تولیدی در خصوص بدهی به بانک ها اشاره کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد رفع مشکل این واحدها هستیم و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و در هفته قوه قضائیه و به صورت همزمان معاونین و اعضای شورای قضایی از برخی از این واحدها بازدید و اقدامات حمایتی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول