اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: هیچ هماهنگی میان بغداد و آنکارا برای حمله به شمال عراق وجود ندارد

یک نماینده عراقی گفت که بر خلاف گزارشاتی که منتشر می‌شود، هیچ هماهنگی میان این کشور و ترکیه در خصوص حملاتی که به شمال این کشور انجام می‌گیرد، انجام نشده است.

نماینده عراقی: هیچ هماهنگی میان بغداد و آنکارا برای حمله به شمال عراق وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فدعم» نماینده عضو فراکسیون ملی حکمت عراق در سخنانی هرگونه هماهنگی امنیتی میان عراق و ترکیه در خصوص حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطق شمال عراق را تکذیب کرد.

او در گفت و‌گو با اسپوتنیک، گفت که ورود ترکیه به داخل خاک عراق بدون اجازه حکومت مرکزی محکوم است و بغداد وجود هر گروهی که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می‌کند را نمی‌پذیرد، اما ترکیه باید به دولت عراق این فرصت را بدهد تا مانع فعالیت گروههای مسلح و معارضی که به کشورهای همسایه یورش می‌برند، شود.

«حسن فدعم» افزود: « مشکل پ.ک.ک به ترکیه مربوط است اما آن‌ها در خاک عراق حضور دارند و این مورد مربوط به عراق است و اگر از بغداد برای میانجیگری یا گفت‌و‌گو درخواست شود، عراق آماده ایفای نقش در این زمینه است.»

وی وجود هرگونه هماهنگی‌های امنیتی میان بغداد و آنکارا برای حمله به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را تکذیب کرد و گفت که گزارش‌هایی که در این خصوص منتشر می‌شود، حقیقت ندارد.

ترکیه از یک هفته پیش دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق از سر گرفته که با اعتراض شدید دولت بغداد روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول