اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فعالیت‌های عمرانی در فردیس با رکود مواجه بوده است

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: اقدامات عمرانی و تعریف پروژه در این شهرستان تا کنون با رکود مواجه بوده است و امیدواریم با تعامل بیشتر شهرداری و شورای شهر این شرایط به پایان برسد.

فعالیت‌های عمرانی در فردیس با رکود مواجه بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، عملیات اجرایی  جاده کشتارگاه  به طول ۳۵۰۰ متر و عرض ۵۰ متر و با پیش بینی اعتبار ۹ میلیارد تومان با هدف تسهیل در روند ترافیک و احداث رینگ شرقی در فردیس آغاز شد و جاده کیاتل که در حاشیه  کانال شرقی جاده ملارد را به اندیشه متصل می کند،  با ‌طول هزار و ۱۰۰ متر در عرض ۲۰ متر با صرف اعتبار ۲.۵میلیارد تومان توسط شهرداری فردیس اجرا خواهد شد.

همگامی  شورا و شهرداری، زمینه ساز خدمت به مردم

در حاشیه مراسم افتتاح عملیات احداث جاده کشتارگاه فردیس، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس ترافیک بلوار شهید سلیمانی یا جاده ملارد  را یکی از معضلات فردیس دانست و گفت: این بلوار هم  یک معبر داخل شهری  و هم محور مواصلاتی شهر فردیس با شهرهای همجوار از جمله ملارد است که همواره شهروندان از ترافیک آن رنج می برند.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی با بیان اینکه احداث جاده ای موازی با جاده ملارد که بتواند بار ترافیکی این محور را کاهش دهد؛ ضروری است، افزود: با کاهش بار ترافیکی بلوار شهید سلیمانی، می تواند تصمیمات بهتری برای حمل و نقل عمومی از جمله اجرای بی آر تی در این محور صورت بگیرد.

وی اقدام  مدیریت شهری در احداث رینگ شرقی شهر فردیس و تسهیل در تردد شهروندان را شایسته تقدیر دانست و بیان کرد: امروز شورا و شهرداری دست به دست هم دادند تا برای افزایش رفاه و تسهیل در تردد شهروندان، گام مثبتی بردارند که می تواند در صرفه جویی وقت و هزینه مردم موثر باشد.

امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی در فردیس تا کنون با رکود مواجه بوده است،  اظهار امیدواری کرد که  شهرداری با نظارت جدی و شورا بت پشتیبانی مالی در اجرای پروژه های عمرانی جدید بتوانند اقداماتی را در خور شان مردم فردیس و در جهت پیشرفت و عمران شهر انجام دهند.

۱۸ باندراه و ۲۸ ابنیه باید در فردیس احداث شود

در ادامه مجتبی قاسمی رئیس کمیسون عمران، خدمات شهر و شهرسازی با بیان اینکه در کمیسیون مربوطه پروژه ها، ابنیه و باندراه های مورد نیاز شهر که باید  در فردیس احداث شود، احصا و به شهرداری اعلام شده است؛ گفت:  حدود ۱۸ مسیر و باندراه و ۲۸ ابنیه مختلف شامل سرای محله، سالن های ورزشی،  المان شهدا و غیره باید در فردیس احداث شود.

وی با بیان اینکه پروژه جاده کشتارگاه به عنوان رینگ شرقی شهر فردیس از مهمترین باندراه هاست که در ۳ فاز اجرا خواهد شد؛ افزود:  یک فاز آن از اتوبان های، همت، کرج و شهید لشکری، جاده مخصوص و جاده پایین رودخانه به هم متصل خواهد شد که از طریق  تعاملات بین بخشی با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری کرج اجرا خواهد شد.

قاسمی ادامه داد:  فاز بعدی اجرای پل بالای رودخانه و اتصال بلوار شهیدام بخشی به جاده شهریار  و تقاطع بلوار مپنا متصل می شود و فاز بعدی از بلوار مپنا تا بلوار دادگستری است که در واقع این رینگ از اتوبان همت آغاز  شده و با اتصال به بلوار بیات، جاده خوشنام و بلوار آیت الله هاشمی فردیس را دور زده و به کرج متصل می شود و می تواند با  ۴۵ دقیقه کاهش زمان ترافیکی به تهران، مورد استفاده شهروندان فردیسی و شهرهای همجوار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری احداث بلوار کیاتل را مسیری عرضی برای انتقال بار ترافیکی از شرق به غرب فردیس دانست و بیان کرد: این بلوار بعد از بلوار گلها از فاز ۴ اندیشه شروع و به  بلوار دادگستری در کانال شرقی متصل می شود.

رئیس کمیسیون عمران، خدمات شهر و شهرسازی شورای اسلامی فردیس گفت: بلوار کیاتل تا‌  مهرماه به بهره برداری خواهد رسید  و فاز یک بلوار کشتارگاه طی ۹ ماه اجرا  و در دهه فجر ، به زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول