اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نصب تراشه های ای ام دی در قدرتمندترین ابررایانه

برای اولین بار تراشه های تولیدی شرکت ای ام دی در قدرتمندترین ابررایانه دنیا که در صدر فهرست 500 ابررایانه برتر جهان قرار دارد، نصب شد.

نصب تراشه های ای ام دی در قدرتمندترین ابررایانه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، نصب تراشه های تولیدی ای ام دی در برترین ابررایانه دنیا پس از آن رخ می دهد که اپل هم تصمیم گرفت از تراشه های همین شرکت به جای تولیدات اینتل در رایانه های مک خود استفاده کند و همزمانی این دو دستاورد کاملا به نفع ای ام دی تمام شده است.

 

برترین ابررایانه جهان که تراشه های ای ام دی در آن نصب شده در ژاپن قرار دارد. پیش از این برترین ابررایانه های جهان معمولا در آمریکا یا چین قرار داشتند.

ابررایانه مذکور فوگاتو نام دارد و در قلب آن از ۱۵۸۹۷۶ پردازنده ۴۸ هسته ای A۶۴FX فوجیتسو استفاده شده است. سرعت پردازش این ابررایانه به ۴۱۵.۵ پتافلاپس می رسد. فوجیتسو با دریافت مجوز از ای آر ام پردازنده های این شرکت را تولید می کند. ارزش ابررایانه مذکور بیش از یک میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول