اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برداشت اطلاعات ممیزی املاک سنندج از طریق پهباد نقشه‌برداری انجام می‌شود

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا جمع‌آوری اطلاعات املاک با مشکل مواجه شد که در راستای ادامه اجرای طرح و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه براشت اطلاعات میدانی از طریق پهباد نقشه‌برداری انجام می‌شود.

برداشت اطلاعات ممیزی املاک  سنندج از طریق پهباد نقشه‌برداری  انجام می‌شود

 قدرت‌الله سیف‌پناهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری نیاز به داشتن اطلاعات دقیق و به روز دارد که با انجام طرح ممیزی املاک می‌توان در این زمینه اقدامات موثری انجام  داد.

وی گفت: پس از اتمام اجرای طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری و منطقه دو از سال 97 عملیات جمع آوری اطلاعات املاک در سطح منطقه سه آغاز شده است.

سیف‌پناهی عنوان کرد: کارشناسان این اداره روزانه با حضور در سطح منطقه نسبت به برداشت اطلاعات اقدام می‌کردند.

وی  اعلام کرد: تاکنون اطلاعات  9 هزار و 646 پلاک در حوزه منطقه سه سنندج در 13 حوزه  ثبت شده است.

اطلاعات  9 هزار و 646 پلاک در حوزه منطقه سه سنندج در 13 حوزه  ثبت شده است

 

سیف پناهی افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال گذشته باعث شد شهروندان  همکاری لازم را با کارشناسان این اداره نداشته و روند  برداشت اطلاعات املاک با کندی مواجه شد.
وی اعلام کرد: در راستای ادامه اجرای طرح ممیزی املاک و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه براشت اطلاعات میدانی از طریق پهباد نقشه‌برداری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از پهباد نقشه برداری با مشخصات phantom4pro در مختصات Utm-WGs84 کنترل رفرنس زمینی GCP با دستگاه GPS سه فرکانسه در قالب مختصات شمیم ( شبکه ملی یکپارچه ملک) در حال انجام است.

 تولید نقشه و اطلاعات مکانی بااستفاده از روش فتوگرامی برد کوتاه

سیف پناهی بیان کرد: تولید نقشه واطلاعات مکانی بااستفاده از روش فتوگرامی برد کوتاه و سامانه پهباد شامل مراحلی از قبیل: شناسایی و بررسی میدانی منطقه جهت تعیین زمان و ارتفاع پرواز، و اعلام دقیق زمان پرواز و احداث نقاط کنترل زمینی GCP مطابق دستورالعمل تهیه نقشه از سازمان نقشه برداری کشور وتعیین موقعیت نقاط در سیستم مختصات UTM است.

وی افزود: طراحی رن های پرواز و تعیین پوشش.های طولی و عرضی، عملیات پرواز در ساعت مناسب و نور کافی با توجه به زاویه تابش نور مناسب ترین زمان ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت 10 صبح از جمله مواردی است که در براشت اطلاعات از طریق این پهیاد مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر اداره ممیزی و املاک شهرداری سنندج  ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این پهباد بتوانیم هر چه سریعتر نسبت به برداشت اطلاعات املاک سطح منطقه سه اقدام نماییم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول