اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نامه ۱۰۹ جمهوری‌خواه کنگره در حمایت از طرح اشغال کرانه باختری

بیش از یکصد نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت از طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، از تهدید برخی کشورها در این باره ابراز نگرانی کردند.

نامه ۱۰۹ جمهوری‌خواه کنگره در حمایت از طرح اشغال کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم مخالفت‌های گسترده بین‌المللی با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، ۱۰۹ نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طی نامه‌ای از این طرح حمایت کردند.

در این نامه که خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و پیش از برگزاری جلسه کاخ سفید برای بررسی طرح اشغال نوشته شده، آمده است: «اسرائیل حق دارد تصمیمات حاکمیتی خود را مستقل از فشار بیرونی اتخاذ کند».

جمهوری‌خواهان کنگره با تاکید مجدد بر «اتحاد راسخ» آمریکا و رژیم صهیونیستی، درباره مخالفت کشورهای اروپایی و دیگر دولت‌ها در غرب آسیا نوشتند: «از تهدیدهایی که برخی [کشورها] درباره تلافی کردن [اقدام] اسرائیل مطرح می‌کنند، بسیار نگران هستیم... کوته‌بینانه است که روابط با اسرائیل تهدید شود».

نگارندگان این نامه ضمن حمایت از تعامل دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» با رژیم صهیونیستی درباره طرح موسوم به «معامله قرن»، مدعی شدند: «اسرائیل هیچوقت نباید مجبور به مسامحه بر سر امنیت خود شود».

این افراد سپس از تصمیم سران و گروه‌های فلسطینی در رد مذاکره با آمریکا و مصالحه با رژیم صهیونیستی و همچنین رد معامله قرن انتقاد کرده و به آنها توصیه کردند در صورتی که خواستار آرامش هستند، باید منافع امنیتی اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

روز گذشته نشریه عبری‌زبان «اسرائیل‌هیوم» گزارش داد نتانیاهو به گانتز – که یکی دیگر از نخست‌وزیران چرخشی کابینه ائتلافی تل‌آویو است – هشدار داده یا با طرح اشغال کرانه باختری موافقت کند یا این رژیم را به انتخابات مجدد می‌کشاند.

همزمان برخی منابع مطلع می‌گویند کابینه تل‌آویو گفت‌وگوهایی را برای اجرای تدریجی طرح اشغال، طی یک بازه چند ماهه، با واشنگتن آغاز کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول