اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آمادگی شهرداری ساری برای عمران و آبادانی موقوفات

شهردار ساری با بیان اینکه آمادگی داریم با مجموعه اوقاف و امور خیریه در جهت عمران و آبادانی موقوفات همکاری کنیم، گفت: بسیاری از موقوفات شهر ساری خدمات‌رسان هستند و با عواید آن می‌شود بعضی از مشکلات و نارسایی‌های شهر را برطرف کرد.

آمادگی شهرداری ساری برای عمران و آبادانی موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس رجبی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اوقاف مازندران در سطح جامعه و شهرستان ساری اظهار کرد: خدمات‌رسانی ارزشمند اوقاف به نیازمندان جامعه موجب افزایش اعتماد مردم به نهاد مقدس وقف شده و شاهد افزایش موقوفات در استان هستیم.

شهردار ساری با بیان اینکه شهرداری آمادگی دارد در احیای موقوفات کنار اوقاف باشد، افزود: احیای موقوفات موجب بازگرداندن عواید آن موقوفه به جامعه و خود مردم می‌شود.

رجبی با بیان اینکه آمادگی داریم با اداره اوقاف و امور خیریه ساری در جهت عمران و آبادانی موقوفات همکاری کنیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از موقوفات شهرستان ساری خدمات‌رسان هستند و با عواید آن می‌شود بعضی از مشکلات و نارسایی‌های شهر را برطرف کرد که قطعا در این زمینه در کنار اوقاف خواهیم بود و از این ظرفیت برای مردم بهره‌گیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های شهر ساری برای خدمت‌رسانی به مردم بهره‌گیری می‌کنم که یکی از این ظرفیت‌ها بحث موقوفات است، گفت: تعامل مناسبی با مجموعه اوقاف و امور خیریه در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد که با احیای موقوفات و آبادانی وقف ثمره آن برای شهروندان ساروی بیشتر مشهود خواهد بود.

*طرح توسعه حرم امامزاده عباس(ع) ساری نیازمند حمایت شهرداری
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های شهردار ساری در احیای موقوفات شهر و توجه به عمران و آبادانی موقوفات، اظهار کرد: شهرستان ساری رتبه برتر را در موقوفات و بقاع متبرکه استان دارد و این موقوفات در فعالیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی می‌توانند در استان اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه منطقه بلوار کشاورز ساری وقفی می‌باشد و واقف خیراندیش محمدباقر تاجرساروی بیش از 100 سال گذشته آن را وقف کرده است، افزود: نیت این موقوفه برای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری است که سالانه عواید این موقوفه با خرید تجهیزات درمانی در این بیمارستان هزینه‌می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: سال گذشته 532 میلیون تومان تجهیزات درمانی از محل عواید موقوفه محمدباقر تاجرساروی توسط اوقاف خریداری و به بیمارستان امام خمینی(ره) اهدا شد که شهروندان ساروی و هم‌استانی‌ها از آن بهره‌گیری می‌کنند.

حیدری آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری را نگین دیار علویان دانست و گفت: پروژه عمرانی طرح توسعه حرم امامزاده عباس(ع) ساری چند سالی است که در حال اجرا می‌باشد و با توجه به مشکلات مالی نیازمند حمایت خیرین و شهرداری ساری در تکمیل این پروژه عمرانی هستیم تا شهروندان ساری از فضای معنوی آن بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول