اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری مجازی جشن‌های دهه کرامت/ خادمان حرم رضوی دهم تیرماه وارد کرمانشاه می‌شوند

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه، با بیان اینکه هم‌استانی‌ها در دهه کرامت امسال میزبان خدام حرم رضوی می‌شوند، گفت: جشن‌ها امسال به شکلی متفاوت‌تر برگزار می‌شود که در قالب آن‌ها منزل هر کرمانشاهی به یک محفل جشن ولادت امام رضا (ع) تبدیل می‌شود.

برگزاری مجازی جشن‌های دهه کرامت/ خادمان حرم رضوی دهم تیرماه وارد کرمانشاه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدجعفر امامیان امروز در جمع اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های دهه کرامت سال 99، اظهار داشت: برنامه‌های برای دهه کرامت امسال تدارک دیده شده که در جلسه استانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا چگونگی برگزاری این جشن‌ها و لزوم رعایت ابعاد مختلف پروتکل‌های بهداشتی ارزیابی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بیماری کرونا در قالب برنامه‌های امسال منزل هر کرمانشاهی به یک محفل جشن ولادت امام رضا (ع) تبدیل می‌شود و با این وجود هیچگونه اجتماعی نخواهیم داشت و برنامه‌های که منجر به تجمع در اماکن مختلف می‌شود را از برنامه‌های اجرایی حذف کرده‌ایم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال کما فی‌السابق میزبان یک تیم پنج نفره از خدام رضوی از تاریخ 10 تیرماه تا 13 تیرماه اما به صورت محدود‌تر خواهیم بود، برنامه تجلیل از دختران نخبه کرمانشاهی را نیز خواهیم داشت.

وی یادآور شد: برنامه تلاوت رضوی، مسابقات متنوع فرهنگی همچون برنامه‌ای با عنوان (امام رئوف) با موضوع نقاشی کودکان و نوجوانان و برنامه کتاب‌خوانی ویژه برادران و خواهران از سایر برنامه‌هاست که در قالب مجازی برگزار می‌شود.

امامیان افزود: یکی از برنامه‌های متفاوتی که امسال برگزار می‌شود برنامه تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت جامعه است که به پاس مبارزه با بیماری کرونا از این عزیزان به صورت ویژه قدردانی خواهد شد و همچنین با همکاری صدا و سیما قصد داریم بخشی از برنامه‌های شاد و مفرح را از طریق رسانه ملی پخش کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد کاروان های شاد در محلات استان کرمانشاه بدون حضور مردم یکی دیگر از برنامه‌های متفاوت امسال است که به مدت 10 شب در 10 محله کرمانشاه بدون حضور مردم از نزدیک برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از طریق پنجره منازل خود نظاره‌گر این برنامه‌ها باشند.

امامیان افزود: امسال گروه فرهنگی «در امتداد روح الله» همکار ما در برگزاری جشن‌های خواهند بود و قصد داریم با مشارکت خیرین استان کرمانشاه در یک پویش همگانی و گسترده برنامه‌ای با عنوان «مهر هشتم» برگزار کرده به یاری اقشار ضعیف جامعه بپردازیم.

این مسؤول همچنین در تشریح اقدامات این نهاد در مبارزه با بیماری کرونا، گفت: خدمت خادمیاران رضوی در قالب گروه‌های جهادی در بیمارستان‌های مختص به بیماران کرونایی، توزیع 2 هزار بسته معیشتی در شب سال نو، تولید ماسک و دستکش، تقدیر و از کادر بیمارستان‌ها و حضور در رزمایش مساوات و همدلی با توزیع 7 هزار و 500 بسته معیشتی دیگر اقدمات برگزار شده این نهاد در ایام مبارزه با بیماری کرونا بوده است.

وی در خصوص ابعاد گسترده فعالیت‌های آستان قدس در برخی استان‌ها، گفت: با توجه به اینکه تولیت آستان قدس رضوی تصمیم دارد، هزینه حاصل از موقوفات آستان قدس در هر استان را در همان استان هزینه کند، برخی استان‌های کشور دارای برنامه‌های با ابعاد گسترده‌تر هستند، اما با توجه به این موضوع که ما در کرمانشاه موقوفه‌ای به این شرح نداریم، برنامه‌های محدودتری را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول