اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

استفاده از اینترنت رایگان وزارت ارتباطات برای دانشگاه جامع علمی کاربردی محقق نشد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دریافت اینترنت رایگان از وزارت ارتباطات برای این دانشگاه محقق نشده بود، گفت:عدم ذکر نام دانشگاه در سامانه ICT منجر به محقق نشدن دریافت اینترنت برای آموزش مجازی بود اماترم تحصیلی بعدی اینترنت خواهیم داشت.

استفاده از اینترنت رایگان وزارت ارتباطات برای دانشگاه جامع علمی کاربردی محقق نشد

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه  استفاده از اینترنت رایگان وزارت ارتباطات برای این دانشگاه لحاظ نشده بود، گفت: در پیگیری‌هایی که برای دریافت اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات انجام دادیم، مشخص شد در سامانه آی‌سی‌تی اسم دانشگاه لحاظ نشده  بود.البته برخی از مراکز ما به صورت انفرادی برای دریافت اینترنت اقدام کرده بودند. 

* نیمسال تحصیلی آینده اینترنت رایگان خواهیم داشت

وی افزود: برای نیم‌سال آینده تحصیلی با توجه به پیگیری‌هایی که از سوی وزارت علوم انجام داده‌ایم، اینترنت رایگان برای بخش آموزش مجازی دانشگاه در اختیار مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی قرار خواهد گرفت و در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت. 

* اگر تعداد دانشجویان کمتر از ۳۰۰ نفر باشد، فعالیت آموزشی مراکز با ضرر روبه‌رو خواهد بود

امید تصریح کرد: برگزاری آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌های دولتی شاید بسیاری از هزینه‌های آنها را کاهش دهد، اما برای دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ماهیت و رویکردی که دارد، چنین اتفاقی نخواهد افتاد، به این معنی که به دلیل کاربردی بودن آموزش‌ها و این موضوع که بیشتر رشته‌های این دانشگاه به صورت نظری و عملی هستند، هزینه‌های برگزاری کلاس‌ها همانند گذشته است. در واقع باید بگویم مراکزی که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو داشته باشند، می‌توانند به طور استاندارد فعالیت‌های آموزشی خود را انجام دهند، اما در غیر این صورت، اگر تعداد دانشجویان کمتر از ۳۰۰ نفر باشد، فعالیت آموزشی مراکز با ضرر روبه‌رو خواهد بود.

* پروتکل های بهداشتی متوجه دانشگاه‌هایی هستند که دارای خوابگاه‌ دانشجویی‌اند

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌های آموزشی بیشتر متوجه دانشگاه‌هایی هستند که دارای خوابگاه‌ دانشجویی‌اند چرا که یکی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی بر فرض مثال اگر ۵۰۰ دانشجو داشته باشند، می‌تواند به راحتی در قالب ۱۰ کلاس درس فعالیت خود را انجام دهد و هیچ‌گونه مشکلی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد نمی‌شود، مگر اینکه در برخی از استان‌ها طبق قوانین، منع قانونی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول