اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور بایدن: آمریکا باید مشوق بیشتر برای آوردن ایران به میز مذاکره ارائه کند

مشاور ارشد نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، با بیان اینکه آمریکا باید مشوق‌های بیشتری برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره قرار دهد، گفت سوال اینجاست که آیا تهران این تصمیم را می‌گیرد.

مشاور بایدن: آمریکا باید مشوق بیشتر برای آوردن ایران به میز مذاکره ارائه کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جِیکوب سالیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد کنونی حزب دموکرات در انتخابات نوامبر امسال، می‌گوید دولت بعدی واشنگتن باید بیشتر از دولت کنونی امتیاز دهد تا ایران را به پای میز مذاکره بیاورد.

به نوشته وبگاه «المانیتور»، سالیوان طی نشست ویدئوکنفرانسی در اندیشکده «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل» به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در ایران اشاره کرده و مدعی شد نتیجه این انتخابات تاثیر چندانی روی دیپلماسی هسته‌ای ایران نخواهد داشت.

بر این اساس، وی در ادامه توضیح داد: «سوال اصلی برای ایران اینجاست که اگر به آنها اساساً انتخابی بین تداوم تحریم اقتصادی سخت و نوعی از توافق با دیگر بازیگران در منطقه پیشنهاد شود، آیا راهی برای بازگشت به میز [مذاکره] پیدا می‌کنند».

سالیوان همچنین دیدگاه خود را درباره رویکردی که دولت آتی آمریکا باید در قبال ایران داشته باشد، اینگونه بیان کرد: «ایالات متحده باید مشوق‌های بیشتری نسبت به آنچه در دولت ترامپ طی سه سال گذشته رخ داد، برای شروع کردن مذاکره [با ایران] روی میز قرار دهد».

المانیتور درباره اهمیت این موضوع نوشت: «بایدن وعده داده که در صورت پیروز شدن در انتخابات نوامبر آمریکا، اگر تهران به پایبندی به توافق [هسته‌ای] بازگردد، او نیز مجدداً به توافق هسته‌ای وارد شده و تحریم‌های فلج‌کننده واشنگتن بر ایران را لغو می‌کند».

سالیوان پیشتر نیز با بیان اینکه هم طرفداران و هم مخالفان برجام درباره تحریم‌های ایران اشتباه می‌کردند، گفت، تحریم‌ها نتیجه دلخواه کاخ سفید را در پی نداشت.

سه کشور آلمان، فرانسه، انگلیس هفته قبل طی نشست شورای حکام، با استناد به گزارش ادعایی آژانس اتمی مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به چهار مکان، پیش‌نویش قطعنامه‌ای را تنظیم کردند که تهران را به اجازه دادن برای این تحقیقات و همچنین همکاری کامل با آژانس ملزم می‌کند.

روز جمعه نیز شورای حکام آژانس اتمی این پیش‌نویس را به عنوان اولین قطعنامه ضد ایرانی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس، تصویب کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول