اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خطر ابتلا به کرونا در بازار بزرگ رشت+فیلم

حضور عادی و منهای کرونا شهروندان رشتی در بازار، پاساژها و حتی پارک‌های سطح شهر نشان می‌دهد مردم کرونا را ارزان‌تر از هر چیزی خریدارند و وجود کرونا ویروس را به‌نوعی نادیده گرفته‌اند.

خطر ابتلا به کرونا در بازار بزرگ رشت+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ویروس کرونا اکنون بالغ‌بر چهار ماه هست که به‌صورت رسمی مردم ایران را درگیر کرده و آمارهای نگران‌کننده‌ای را در کشور رقم‌زده که به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون حدود ۲۰۸ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

گیلان در شیوع کرونا ازجمله استان‌هایی بود که به‌شدت با این بیماری مواجه شد و علاوه بر مردم، یک هزار و ۵۰۰ تن از کادر درمان استان نیز به گفته دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این ویروس مبتلا شدند.

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی من‌جمله پرهیز از ترددهای غیرضروری در کنار استفاده از ماسک و دستکش به هنگام مواجه‌شدن در اجتماع از ضروریاتی بود که پزشکان متخصص عفونی به آن اذعان کردند و این مهم موردتوجه بسیاری از مردم قرار گرفت به‌گونه‌ای که رعایت حداکثر موارد بهداشتی موجب شد تا شیوع افسارگسیخته بیماری کووید ۱۹ در استان تا حدودی کنترل و مهار و طی یک مدت کوتاه با سیر یکنواختی روبرو شود.

ازسرگیری فعالیت‌های روزمره ازجمله فعالیت‌های اقتصادی البته با الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، متأسفانه منجر به عادی شدن شرایط برای حضور بی‌ملاحظه عده‌ای از مردم در جامعه به‌خصوص در جوامع پرتردد نظیر بازار، پاساژ، مراکز خرید، تفرجگاه‌ها و سایر مناطق شد که نتیجه آن اکنون افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا است.

آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ابراز نگرانی کادر درمان در مراکز بیمارستانی ازجمله بیمارستان رازی رشت نشان از احتمال خیزش تدریجی شیوع کرونا در استان می‌دهد که لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر مرود توجه و عنایت مردم قرار بگیرد.

 

 

گزارش‌های میدانی خبرنگاران فارس در سراسر استان ازجمله مرکز استان یعنی پیاده راه فرهنگی شهر رشت و بازارهای حاشیه آن نشان می‌دهد نه‌تنها اغلب مردم اکنون پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بلکه با حضور در اجتماع و فعالیت آزادانه و بدون ضابطه در تسریع انتقال ویروس در چرخه همه‌گیری بسیار فعال هستند.

در بازارها و پاساژهای شهر رشت آنچه بیش از همه ارزان است، کرونا بوده و این ارزانی موجب شده تا کسی به آن توجه نکند و این بی‌توجه در سایه غفلت به بحرانی در آینده تبدیل شود که در پیش نگرفتن اقدامات پیشگیرانه و محدودکننده به‌مراتب می‌تواند این شهر را با جمعیت میلیونی مجدداً به کانون بحران کشور تبدیل کند.

 

در حال حاضر نه‌تنها بازار، آن‌هم در هسته مرکزی شهر بلکه پارک‌های سطح رشت نیز وضعیت مشابهی دارند به‌گونه‌ای که این روند از روزهای عادی منهای کرونا نیز عادی‌تر است و این وضعیت زنگ خطر را برای استان به صدا درآورده و می‌طلبد حاشیه امن سلامتی برای مردم این دیار با تصمیمات پیشگیرانه و قاطع مسؤولان عالی استان تضمین شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول