اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مسئله‌محوری در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه اولویت بندی مناسب و ریل گذاری کارشناسی می تواند سازنده هویت مجلس یازدهم باشد، گفت: مسئله‌محوری باید در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد.

مسئله‌محوری در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد

علی آقنوت عضو شورای مرکزی و دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: اولویت بندی مناسب و ریل گذاری کارشناسی می تواند سازنده هویت مجلس یازدهم باشد، برای همینکمیسیون‌های مجلس باید برای خود اهداف عینی و مشخص تعریف و از آفت سردرگمی در انبوه مسائل و مشکلات دوری کنند.

وی ادامه داد: مسئله‌محوری باید در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد و از ظرفیت کمیسیون و نمایندگان هر کمیسیون به منظور اقناع مجلس جهت پرداختن به اولویت ها استفاده و از محافظه کاری های باب شده در سالیان گذشته که باعث عدم توجه به مطالبات مردمی و منافع ملی می شد، بپرهیزند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: کمیسیونهای مجلس همچنین باید از سازمانهای تحت نظر مجلس همچون؛ دیوان محاسبات کشوری، مرکز پژوهش ها و مرکز تحقیقات اسلامی غافل نشوند و تصمیم گیری های ملی را مبتنی بر دانش و با اطلاع کافی انجام دهند.

آقنوت تاکید کرد: اقدامات نقطه زن و استفاده صحیح از اختیارات مجلس به نحوی که نتایج آنها برای مردم قابل لمس باشد، نشان ارزش مجلس و باعث بازگشت خانه ملت به جایگاه واقعی خود خواهد شد.

وی گفت: از مسائل مهم که باید در دستور کار نمایندگان قرار گیرد شفافیت است، شفافیت مقدمه حذف فساد و از بین برنده رانت و رانتخواری است و این مسئله هنگامی محقق خواهد شد که شفافیت نه روی کاغذ بلکه در نگاه منتخبان مردم باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: شفافیت به تقویت جایگاه نظارتی مجلس نیز کمک می کند که نبود نظارت در مجلس گذشته، نیاز جامعه به عدالت طلبی نمایندگان را بیش از پیش کرده و این رویکرد لازمه تقویت اعتماد و سرمایه های ملی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول