اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

افتتاح 4 طرح فناورانه در زاهدان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از از روند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و آخرین دستاوردهای علمی نخبگان و سرآمدان علمی این استان، کلنگ‌ کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان را نیز به زمین می زند.

افتتاح 4 طرح فناورانه در زاهدان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استانی، وارد سیستان و بلوچستان شد. در این سفر بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های فناورانه‌ سفرهای قبلی و شتاب دادن به فعالیت‌های علمی و فناوری استان دنبال می‌شود. به همین دلیل معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان کلنگ کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان را به زمین می‌زند.

معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهوری در سفر پیشین خود به منطقه چابهار، در جمع مدیران ارشد استان سیستان‌وبلوچستان و منطقه آزاد چابهار حاضر شد. ستاری ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان برای پیوستن به زیست‌بوم نوآوری را مناسب دانست و از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در آینده نزدیک در این استان خبر داد. این اتفاق در سفر امسال معاون علمی و فناوری به استان زاهدان محقق می‌شود.

عملیات اجرایی کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان در ۲۰ هزار متر مربع و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری آغاز خواهد شد. فضایی که قرار است به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی و استارتاپی استان بیانجامد.

افتتاح خانه خلاق پارک علم و فناوری زاهدان

از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه افتتاح مجتمع فناوری نوگام در ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع است. مجتمع فناوری که در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد. بازدید از نمایشگاه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان و افتتاح فاز نخست پارک انرژی در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع هم دیگر برنامه‌ای است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام می‌شود.

افتتاح خانه خلاق با همکاری مشترک پارک علم و فناوری و سازمان میراث فرهنگی هم یکی دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از مرکز رشد دانشگاه و تیم‌های مستقر در این مرکز، سرای نوآوری و مرکز تحقیقات این دانشگاه بازدید می‌کند. افتتاح کارگاه تولید اتانول از دیگر برنامه‌های ستاری در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان است.

برگزاری نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید

بازدید از تیم‌های مستقر در مجتمع فناوری و نوآوری و فن‌بازار دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اتفاق دیگری است که در این سفر می‌افتد. مجتمعی که با هدف توسعه فعالیت‌های فناورانه دانشجویان دانشگاه سیستان‌وبلوچستان ایجاد شده است.

همچنین ستاری در این سفر از مجتمع شتاب‌دهی کسب‌وکارهای نوپا بازدید می‌کند. این سفر یک روزه قرار است با برگزاری نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری سیستان و بلوچستان ادامه یابد. دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اتفاق می‌افتد.

پس از آن، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با افتتاح و بررسی پیشرفت چند طرح مورد حمایت معاونت علمی و فناوری به نشست خبری صداوسیمای استان می‌رود تا نتیجه مصوبات سفر را با مردم استان بازگو کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول