اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

زلزله‌‌های اخیر و جنس خاک، متهمان فرونشست جاده‌ لواسان بزرگ

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با بیان این که دلیل فرو نشست جاده جاجرود به لواسان خاک منطقه است، گفت: ممکن است زلزله های اخیر در فرونشست زمین اطراف سد لتیان دخیل باشد.

زلزله‌‌های اخیر و جنس خاک، متهمان فرونشست جاده‌ لواسان بزرگ

عادل مصدقی معاون اداره کل راه و حمل و نقل جاده ای استان تهران دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شمیرانات، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که محدوده سد لتیان و محور جاجرود به لواسان است، خاک منطقه است که برای اصلاح آن ورود دستگاه های مرتبط به این موضوع الزامی است.

وی افزود: چند روز پیش در نزدیکی سد لتیان زمین فرو نشست کرد که دلیل آن خاک منطقه است و احتمالا زلزله های اخیر در شمال شرق استان تهران در آن دخیل بوده است.

مصدقی بیان کرد: با توجه به نوع خاک آن منطقه برآمدگی‌هایی به وجود آمد که منجر به رانش زمین و ایجاد ترک‌های طولی شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: راهداران از ابتدای این فرو نشست‌ها با نیروهای متخصص در محل حاضر و اقدام های لازم را انجام دادند اما این موضع نیازمند ورود دیگر دستگاه‌های امر مانند اداره کل بحران استانداری تهران، منابع طبیعی، آب منطقه ای و ... است.

مصدقی تصریح کرد: در حال حاضر تردد در محور جاجرود به لواسانات روان است و مشکلی خاصی در این محور نیست.

وی  با اشاره به این که مشکل خاصی در محور جاجرود به لواسانات وجود ندارد و مردم اخبار را از رسانه های معتبر پیگیری کنند ادامه داد: اگر مشکل خاک آن منطقه حل شود در کمترین زمان محور آسفالت خواهد شد تا کمتر شاهد چنین رخ دادهایی باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول