اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کانادا: ایران به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهران بدون هرگونه تأخیر، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را که دی ماه 98 در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی سقوط کرد، برای تحلیل به فرانسه ارسال خواهد کرد.

کانادا: ایران به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه کانادا روز گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با «فرانکو فیلیپ شامپاین» وزیر خارجه کانادا تصریح کرده است که تهران بدون هرگونه تأخیر، به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال خواهد کرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت خارجه کانادا در خصوص گفت‌و‌گوی تلفنی میان وزرای خارجه ایران و کانادا گفت: «آقای ظریف متعهد شد که ایران رکوردرهای پرواز (هواپیمای اوکراینی) را بدون هرگونه تأخیر بیشتری برای تجزیه و تحلیل به فرانسه ارسال کند.»

این بیانیه ادامه می‌دهد: «ایران این هفته، جزئیات پیشرفت‌هایی که در خصوص این موضوع داشته را در اختیار سازمان ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) قرار می‌دهد.

اواخر خردادماه نیز، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرده بود که ایران به زودی جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی را به فرانسه ارسال خواهد کرد.

وزارت خارجه ایران نیز پیشتر با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ظریف و شامپاین اعلام کرده بود که وزیر خارجه ایران به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همینطور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدتها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تا کنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان پیگیر موضوع می باشد. 

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر  وقفه ایجاد کرده بود که با برقراری محدود پروازها بزودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول