اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده سبزوار : باید به سمت تفویض اختیارات به مدیران محلی در حوزه وزارت کشور پیش رویم

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت:‌ کشوری به پهناوری ایران با مدیریت تمرکزگرایانه وزارت کشور در شرایط فعلی اداره نمی‌شود و باید به سمت سیاست عدم تمرکز و واگذاری اختیارات به مدیران محلی پیش رویم.

نماینده سبزوار : باید به سمت تفویض اختیارات به مدیران محلی در حوزه وزارت کشور پیش رویم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌علی‌اصغر عنابستانی در جریان گزارش وزیر کشور به نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 3 تیر 99 )،خطاب به وزیر گفت: کاملا بدیهی است که در کشور پهناوری مثل ایران با سیاست تمرکزگرایانه شما اداره نمی‌شود و باید به سمت عدم تمرکز و واگذاری اختیارات از مرکز به مدیران محلی برویم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر استانداران به عنوان مدیران اصلی منطقه‌ای کشور که نماینده حکومت هستند کاملا مطلوب‌الاختیارند به عنوان مثال در همین ماجرا کرونا اگر مدیریت محله‌ای و منطقه‌ای بود و مدیریت محلی می‌توانست تصمیم بگیرد کشور با تبعات بسیار کمتری می‌توانست از مسأله عبور کند اما کاملا اختیارات استانداران گرفته شد.وزیر کشور باید در این موضوع حساس باشد و از مدیران خود حمایت کند.

وی افزود: اینکه استانداری مثل استان خراسان‌رضوی کوچک‌ترین تصمیمی نتواند بگیرد تا برای یک تعطیلات یک روزه تصمیم‌گیری کند و حق نداشته باشد این مسأله ضعف بسیار بزرگی برای وزارت کشور به شمار می‌رود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرداری‌ها باید بگویم گویا شهرداری‌ها به حال خود رها شده‌اند شهرداری‌های شهرهای کوچک در پرداخت حقوق و حداقل هزینه‌های اداری خودشان گیر کردند و صدایشان هم به کسی نمی‌رسد و تجهیزات مورد نیاز هم ندارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت:‌از سوی دیگر کل بار حمل و نقل داخل شهری شهرهای بزرگ هم که به دوش خود شهرداری‌ها است و دولت سال‌هاست که سهم خود را در این باره پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: در ارتباط با مقابله با بحران‌ها که وزیر کشور متولی این امر است متأسفانه به شدت در مقابله با بحران‌های طبیعی بی‌دفاع شده‌ایم و کمترین تدبیری برای این منظور وجود ندارد و تجهیزات شهرستان‌ها بسیار فرسوده است.

عنابستانی خاطرنشان کرد:‌ ظاهرا معاون سیاسی وزیر کشور اخیراً ابلاغ کرده که هیچ تغییری در حوزه مدیران صورت نگیرد و تغییرات ممنوع است. من متوجه نمی‌شود این ابلاغ به چه معنایی است اگر یک مدیر و یک فرماندار رئیس است چرا نباید تغییر کند؟ چرا باید به صورت کلی ابلاغ کنیم که همه تغییرات ممنوع است آن هم در حالی که اراده ملت تصمیم گرفته که چرخ حرکت کشور را عوض کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان گفت: رئیس‌جمهور می‌گوید که ما آماده تعامل با مجلس هستیم تعامل یکسویه نمی‌شود تعامل دو سویه است و باید دو طرفه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول