اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تشکیل «مؤسسه مدارس وقفی» به منظور ساماندهی رقبات آموزشی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به وجود ۶ هزار رقبه مربوط به مدارس وقفی و موضوعات آموزشی در کشور، گفت: در این راستا «مؤسسه مدارس وقفی» تشکیل شده که به ساماندهی رقبات آموزشی بپردازد.

تشکیل «مؤسسه مدارس وقفی» به منظور ساماندهی رقبات آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره موقوفات آموزشی در کشور و ساماندهی‌ این موقوفات اظهار کرد: بیش از ۶ هزار رقبه مربوط به مدارس وقفی و موضوعات آموزشی در کشورمان وجود دارد که برای ساماندهی این رقبات، «مؤسسه مدارس وقفی» در سال گذشته تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای نشان دادن خدمات سنت حسنه «وقف» در جامعه استفاده شود، گفت: راه‌اندازی «مدارس معارف» با استفاده از ظرفیت موقوفات آموزشی، یکی از اهداف و اولویت‌‌های مهم سازمان اوقاف خواهد بود که در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه استعدادهای زیادی در کشورمان وجود دارند که به‌دلیل نبودن امکانات و زیرساخت‌های آموزشی به شکوفایی نمی‌رسند، گفت: به خیرین و واقفان پیشنهاد می‌کنم تا وقف در موضوعات آموزشی و پژوهشی را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام عادل تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نیات وقفی در کشور از تعداد بالایی موقوفه برخوردار هستند، نیازمند برنامه‌ریزی جدی برای اجرای بهینه این نیات هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به برکات دینوی و اخروی سنت حسنه «وقف» در پایان خاطرنشان کرد: وقف‌ها باید براساس نیازهای روز جامعه انجام گیرند؛ یکی از نیازهای جامعه، موضوعات آموزشی و پژوهشی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول