اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس باید دست سوداگران مسکن را کوتاه کند

نماینده مردم بروجرد تاکید کرد: مجلس قانون ساماندهی بازار مسکن را تصویب و یک‌بار برای همیشه دست دلالان و سوداگران حوزه مسکن را که نان در خون ملت می زنند کوتاه کند.

مجلس  باید دست سوداگران مسکن را کوتاه کند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در نطق میان دستور امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز در مقطعی حساس از تاریخ قرار داریم و شاهد رشد و بالندگی گفتمان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای کشور بر پایه مقدمات تمدن پیشرفته توسط جوانان دانشمند و انقلابی و همچنین استقبال مردم منطقه و جهان از مدل ارائه شده توسط نظام اسلامی و ده ها مورد دیگر هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی مبتنی بر مکارم اخلاق، جمع گرایی به جای فردگرایی، خانواده به جای تجرد، توزیع ثروت به جای تمرکز ثروت، معنویت به‌جای تجمل و ظاهر پرستی و ده‌ها و صدها ارزش والای انسانی که همه و همه نشات گرفته از دین مبین اسلام است بنا شده است.

مقصودی با بیان اینکه در مقابل تمدن مادی و رو به زوال غرب که بر پایه فردگرایی، تجمل، اسراف، عدم پایبندی به خانواده  و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و برده‌داری مدرن در قالب نظام سرمایه‌داری قرار دارد، گفت: نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا و همپیمانانش آن امروز جنگ تمام‌عیاری در حوزه اقتصادی بر علیه ایران به راه انداخته‌اند و رفتار آن‌ها در ادوار تاریخ و در حوزه‌های مختلف، گویای عمق دشمنی و کینه‌توزی آنها نسبت به این مرز و بوم مقدس بوده و هست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ضمن تاکید بر اینکه تاریخ ظاهر زمان است و خدا باطن زمان، و با خدا بودن است که در زمان گشایش حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: این مجلس و نمایندگان محترم آن می خواهند از اینکه در تاریخ نامشان به نام نماینده ثبت شود لذت ببرند و یا در باطن زمان و با خدا باشند و گشایش در کار این مردم مظلوم و مغموم و زخم خورده حاصل نمایند؟ از این صندلی ها هنوز بوی عرق و عطر لباس نمایندگان قبل به مشام می رسد و چند روز دیگری هم دوره ما تمام می شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: اگر می‌خواهید بر ظاهر زمان نباشید و با خدا و باطن زمان حرکت کنید بیانیه گام دوم انقلاب که در آن رهبری معظم خطوط حرکت و سیر ملت ایران را جهت نیل به قله های رفیع و بلند تمدن اسلامی ترسیم کرده‌اند نقشه راه شما است.

مقصودی افزود: امروز به معنای واقعی کلمه وحدت حول محور ولایت می تواند نسخه شفابخش و اثرگذاری برای عبور از این پیچ تاریخی باشد. آیا در اندیشه‌مان حل مشکلاتی که برگرده این مردم افکنده ایم وجود دارد؟ و به رنج های متعدد طبقات مختلف از کودکان گرفته تا جوانان و از پیران بازنشستگی گرفته تا زنان بی سرپرست می‌اندیشیم و به آن به عنوان یک راز سر به مهر نگاه می کنیم؟ و یا این مشکلات را روی میز تحلیل چه بایدکردها می گذاریم و به راهکارهای اجرایی و مفید برنامه ریزی آن می‌اندیشیم؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: آیا به صرفه باور به اعتقاد به ولایت فقیه بار کاهلی و سیاسی خود را بر دوش رهبر معظم انقلاب می گذاریم و یا با اندیشیدن شبانه روزی به حل مسائل بغرنج کشور لبخند را بر چهره رهبر معظم می نشانیم و مردم را از رنج فقر و بیکاری و ناامیدی رها می کنیم؟ آیا می‌خواهیم مدرس شویم و با استقلال اندیشه و خلوص نیت بگوییم و رای دهیم و عمل کنیم و یا همچون برخی از نمایندگان پیشین چه نزدیک تر خیلی از آنهاست و نه خیراتشان آن در اذهان مردم است می گذاریم و می گذریم؟

وی با بیان اینکه امروز و کلایی ملت در هدایت و نظارت هوشمندانه مدیریت اجرایی کشور نقشی تاریخی بر عهده دارند، اظهار داشت: وای بر ما که در گام دوم انقلاب به هوش نباشیم. من معلم هستم و گرسنگی کودکان محصل خود را با تمام وجود حس کرده‌ام. من مادر هستم و بیکاری جوانان رشیده افسرده از بیکاری را با اشک و آه دیده ام. من پیرزنان و پیرمردان مظلوم شهرم را دیده ام و در چروک پیشانی شان نقش شمشیر خشم خدا را بر علیه همه مان مشاهده کردم.

مقصودی افزود: آنقدر وضعیت نابسامان مسکن را مدیریت و برنامه‌ریزی نکردیم تا اسباب و اثاثیه مردم در کوچه و خیابان و پارک و پارکینگ ها ریخته شود. حتماً می بایست مجلس قانون ساماندهی بازار مسکن را تصویب و یکبار برای همیشه دست دلالان و سوداگران حوزه مسکن را که نان در خون ملت می زنند کوتاه کند و مالیات بر خانه‌های خالی را که ۴ سال است معطل اجراست، اجرا نماید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: حتماً می بایست مجلس قانون اصلاح نظام بانکی و پولی کشور را در دستور کار خود قرار دهد و حتماً می بایست مجلس رفع موانع تولید را به صورت عملیاتی و اجرایی اصلاح کند. حتما می‌بایست مجلس قانون تقویت نهاد خانواده و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری را در دستور کار قرار دهد. حتماً می بایست مجلس قانون اشتغال جوانان را در راس امور خود قرار دهد و حتماً می‌بایست مجلس حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را در دستور کار خود قرار دهد د و حتماً می بایست مجلس هماهنگی حقوق بازنشستگان و شاغلین را اجرایی نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول