اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار: بیماران بحرانی مبتلا به کووید 19 مراقب باشند!

نتایج یک پژوهش حکایت از‌ آن دارد که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در شرایط بحرانی هستند، به میزان قابل توجهی بیش از سایر مبتلایان به این بیماری در معرض ایست قلبی هستند.

هشدار: بیماران بحرانی مبتلا به کووید 19 مراقب باشند!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، نتایج یک پژوهش که به تازگی انجام شده حکایت از‌ آن دارد که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در شرایط بحرانی هستند، به میزان قابل توجهی بیش از سایر مبتلایان به این بیماری در معرض ایست قلبی هستند.

محققان دریافتند، مبتلایان به کووید ۱۹ که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ۱۰ برابر بیشتر از سایر افراد ممکن است دچار ایست یا اختلال ریتم قلبی شوند. 

برای ارزیابی خطر و بروز ایست قلبی و آریتمی در بیماران بستری با COVID-۱۹، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در پرلمن، ۷۰۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ را که از اوایل ماه مارس و اواسط ماه مه در بیمارستان دانشگاه بستری بودند، ارزیابی کردند. 

آنها ۵۳ مورد آریتمی را شناسایی کردند؛ ۹ بیمار که دچار ایست قلبی شده‌اند، ۲۵ بیمار که دچار فیبریلاسیون دهلیزی شده بودند و نیاز به درمان داشتند، ۹ بیمار با اختلال آریتمی  قابل توجه و ۱۰ مورد تاکی کاردی بطنی غیر پایدار شناسایی شدند.

از ۷۰۰ بیمار بستری در بیمارستان، حدود ۱۱ درصد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

براساس این مطالعه، یافته‌های جدید شفافیت بیشتری را در مورد نقش  ویروس کرونا در بروز بیماری‌های قلبی به ویژه آنهایی که در وضعیت بحرانی هستند را ارائه می‌دهد.

راجات دئو، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: تحقیقات بیشتری لازم است تا ارتباط این دو بیماری با یکدیگر کشف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول