اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثروت‌اندوزی، منفعت‌طلبی و تبعیض جز نظام آمریکا است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ثروت‌اندوزی، منفعت‌طلبی و تبعیض را جز نظام آمریکا دانست و گفت: نظام لیبرالیسم آمریکا بر پایه تفکرات اومانیستی، استکباری و دمکراسی غلط  و دروغین غرب است امروز به سرعت  در حال فروپاشی است.

ثروت‌اندوزی، منفعت‌طلبی و تبعیض جز نظام آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی هفته افشای حقوق بشری آمریکایی در سنندج  حاکمیت دلار را یکی از ظلم‌ها و خیانت‌های آمریکا ضدحقوق بشر دانست و افزود: اعتبار اقتصاد آمریکا به پشتوانه دلار است، پس از جنگ جهانی دوم آمریکا دلار را در مبادلات اقتصادی به عنوان مبنا قرار دادند.

وی افزود: امروز دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از ضربه اقتصادی که دلار به اقتصاد داخلی کشورشان وارد می‌کند دلار را از چرخه اقتصادی دنیا خارج کنند.

وی با بیان اینکه یک سوم ذخایر ارزی کشورها در مبادلات اقتصادی و تجاری بر مبنای دلار قرار داشت افزود: سال گذشته کمتر از یک سوم  ذخایر ارزشی دلار در مبادلات اقتصادی انجام شد و اعمال حذف دلار از چرخه اقتصادی مورد توجه دولت‌های جهان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نظام حاکم بر آمریکا بر مبنای لیبرالیسم است، اظهار کرد: اندیشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که مخالفت کشورهای اسلامی با اصل نظام لیبرالیستی غرب است.

وی ثروت‌اندوزی، منفعت‌طلبی و تبعیض را جز نظام آمریکا دانست و افزود: نظام لیبرالیسم آمریکا بر پایه تفکرات اومانیستی، استکباری و دمکراسی غلط  و دروغین غرب است امروز به سرعت  در حال فروپاشی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه اکثر رسانه‌های بین‌المللی و خبرگزاری‌های جهان بوسیله آمریکا اداره می‌شود، اظهار کرد: از فضای مجازی به عنوان بهترین ظرفیت برای معرفی چهره ضدحقوق بشری آمریکا به جوانان باید بهره گرفت.

وی با اشاره به خیانت‌ها و ظلم‌هایی که آمریکا در ایران مرتکب شده است گفت: آمریکا از سال ۱۳۲۰ با حذف انگلیس در ایران حضور پیدا کرده و از همان زمان تاکنون آمریکا در ایران دخالت‌های زیادی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: کودتای ۲۸ مرداد، کودتا علیه دکتر مصدق و ملی‌شدن صنعت نفت، قضیه کاپیتولاسیون از رویدادهای تاریخی ایران است که آمریکا در آن دخالت زیاد کرده است.

وی دخالت ایران در آمریکا را تنها بخشی از چهره ضد حقوق بشری آمریکا بیان کرد و گفت: امروز علیرغم دو کشور ثروتمند و قدرتمند جهان از جمله ژاپن و آلمان این کشورها به  دلیل دخالت‌ها آمریکا ذلیل و حقیرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی نظام حاکم بر ایران را یک نظام دینی و اسلامی دانست که مقام معظم رهبری پرچمداری آن را عهده‌دار است، امید است در آینده نزدیک نظام‌های فاسد حاکم بر جهان از بین برود و قوانین اسلامی بر جهان حاکم شود.

وی ضمن تبریک بمناسبت هفته قوه قضاییه برقراری عدالت، مبارزه با ظلم و ستم، تبعیض و فساد را از وظایف خطیر قوه قضاییه برشمرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵
 .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول