اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده سبزوار: وضعیت امروز کشور نتیجه 7 سال وادادگی دولتمردان در برابر غرب است

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه وضعیت امروز کشور ناشی از 7 سال وادادگی دولتمردان در برابر غرب است، گفت: امیدواریم شرایط امروز کشور و قطعنامه‌های تمدید تحریم‌ها و شورای حکام حداقل این حسن را داشته باشد که دولتمردان ما را از غرب ناامید کند.

نماینده سبزوار: وضعیت امروز کشور نتیجه 7 سال وادادگی دولتمردان در برابر غرب است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر عنابستانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 تیرماه 99) گفت: در حالی سه ماه از سال جهش تولید می‌گذرد که حال تولید نه در حوزه صنعت و نه در حوزه کشاورزی اصلاً خوب نیست. شرایط نامتعادل و بی ثبات اقتصادی کشور امکان هر گونه برنامه ریزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از صاحبان تولید گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می‌گویند اگر این دولت نبود وضع خیلی بدتر می‌شد، آخر انصاف هم خوب چیزی است. شما در کلیپ‌های تبلیغاتی‌تان در بدترین حالت‌ها مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دلار 5 هزار تومانی ترساندید تا رأی جمع کنید و امروز دلار در مرز 20 هزار تومان است و تازه شما ادعا می‌کنید که آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کرده‌اید. خجالت بکشید!

وی افزود: اگر مرهمی بر زخم‌های مردم نیستید، لااقل نمک بر آنها نپاشید. قبول کنید که کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حال خود رها کرده‌اید. بپذیرید که منشأ بسیاری از مشکلات شما هستید.

عنابستانی خاطرنشان کرد: وضعیت امروز کشور ناشی از 7 سال وادادگی شما در مقابل غرب است. امیدواریم شرایط امروز کشور و قطعنامه‌های تمدید تحریم‌های اروپایی و شورای حکام آژانس حداقل این حسن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد که دولتمردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از غرب ناامید کند و به اعتماد به ظرفیت‌های لایزال داخلی و توان بی‌انتهای ملت ایران باز گرداند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت به ریل خدمت به مردم بازگردد، یک سال دیگر باقی است و ما در مجلس حاضریم برای خدمت به مردم با تمام وجود به دولت کمک کنیم و البته در صورت ادامه بی‌عملی و بی‌توجهی دولت به مشکلات جاری زندگی مردم قطعا اقدامات مقتضی و مستحکمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جهت الزام دولتمردان به حرکت در مسیر نوکری مردم صورت خواهیم داد و فرصت‌های کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تعارف با دولت خسته نشسته فشل از دست نخواهیم داد.

وی افزود: به هر جا می‌رویم ناله مردم به آسمان بلند است. به روستا می‌رویم مردم از کنترل نشدن بازار، گرفتار شدن در شبکه دلالی و حتی نداشتن آب خوردن و... می‌نالند. به شهر می‌رویم کارگر و کارمند خرید خدمتی، شرکتی، حق التدریس،‌ آموزشیار نهضت، سرباز معلم، بازنشسته، ایثارگر و... همه از تبعیض در پرداخت‌ها و عدم اجرای قوانین و عدم امنیت شغلی ناراضی‌اند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: به صنایع سر می‌زنیم، واحدهای صنعتی از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی مشابه یا عدم واردات مواد اولیه و یا تأمین نشدن سرمایه در گردش ناراضی‌اند. عامه مردم هم حیران مانده‌اند، قدرت خریدشان آنقدر کاهش یافته که جرأت خرید ندارند. قیمت‌ها پرنوسان و با شیب تند در حال صعود است. صعود مسکن لجام گسیخته، غیر قابل دسترس و بازار بی ثبات و سرگردان است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس باید درست شود تا این مشکلات حل شود، باید اصلاح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خودمان شروع کنیم. با تجربه و 10 دوره قانون گذاری وقت آن رسیده که در مجلس تحولی بنیادین صورت گیرد.

وی افزود: فرایندهای حاکم بر انتخابات مختلف درون مجلس باید به شکلی اصلاح شود که زد و بندها و لابی‌های آشکار و پنهان داخل و خارج تأثیری بر آن نداشته باشد. ما قول دادیم نظام ریاستی مجلس تغییر کند و باید به فوریت به عهدمان عمل کنیم. ساختار قانون‌گذاری از جلسات متعدد، کشدار و کم‌بازده صحن باید به جلسات کارشناسی و تخصص‌گرایانه کمیسیون‌ها تبدیل شود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: مجلس باید بتواند اولویت‌های اصلی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به درستی احصا کند و وقت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صرفا به آنها اختصاص دهد و کدام اولویت بالاتر از قطع سر اژدهای 7 سر فساد. مقابله با فساد با شفافیت در هر سه قوه و به ویژه قوه مجریه امکان پذیر است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام اطلاعات و مذاکرات، طرح‌ها و حساب شرکت‌های دولتی، عمومی و حساب‌های مالیاتی و حساب‌های تجاری بانکی و... باید برای مردم شفاف شود. هیچ رانت اطلاعاتی که منجر به فساد شود نباید باقی بماند. قانون جامع حذف تعارضات منافع، قانون حمایت از افشاگران فساد به همراه قانون جامع شفافیت باید در همین روزهای اولیه مجلس به سرانجام برسد.

وی افزود: همراه با حذف فساد باید فکر درمان ساختارهای اقتصاد بیمار کشور باشیم. بار مالیات باید از دوش تولید و سرمایه‌های مولد به دوش سرمایه‌های راکد و واسطه‌ای منتقل شود. مالیات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید از عواید سرمایه، عواید مسکن، خانه‌های خالی، زمین و معادن رها شده، خانه‌ها و خودروهای لوکس گرفت. اگر قرار است جهش تولید اتفاق بیفتد باید به تولیدکننده یارانه بدهیم، نه این که از او مالیات هنگفت بگیریم.

عنابستانی خاطرنشان کرد: نظام صدور مجوزهای کسب و کار باید اصلاح شود و بلکه باید به سمت حذف کامل مجوزهای کسب و کار برویم. نظارت دولت باید پسینی باشد نه پیشینی. ساختار پولی و مالی و گمرکی باید به فوریت دگرگون شود. قانون مدیریت خدمات کشوری در جهت رفع کامل تبعیض‌های پرداختی به کارکنان و بازنشستگان و کار محور کردن پرداخت‌ها به جای وقت محوری، اصلاح فوری شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سیر تحول مجلس، مجلس مردم باید از کارخانه تولید قانون بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های اجرایی به یک ساختار قدرتمند نظارتی تبدیل شود، کسی نباید جرات کند قانون مصوب مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هر شکل و بهانه‌ای اجرا نکند. از اجرای قانون‌های فاخری مثل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، قانون بهره‌وری محصولات کشاورزی، قانون رقابت، قانون تسهیل ازدواج جوانان و ده‌ها قانون دیگر چه خبر؟ چرا دولت جرات می‌کند اراده ملت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در قالب قانون متجلی شده است زیر پا بگذارد.

وی افزود: اگر مجلس ناظر قدرتمندی باشد یک وزیر نمی‌تواند بیش از 6 سال وزیر راه و شهرسازی باشد و نه راه بسازد و نه مسکن و به این عمل خویش افتخار هم کند و نتیجه‌اش هم این باشد که امروز وضعیت مسکن مردم در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و حداقل در حوزه انتخابیه اینجانب با 6 شهرستان حتی یک کیلومتر راه سالم نداریم.

عنابستانی خاطرنشان کرد: اگر مجلس ناظر قدرتمندی باشد اجازه نمی‌دهد کل شرق کشور از شمال تا جنوب در زمینه زیرساخت‌هایی مثل راه، ریل، آب و تجارت فاصله بسیار معناداری با سایر نقاط کشور داشته باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در غرب خراسان مشکلات فراوانی داریم که شاه بیت آن راه است و کار. بدون سرمایه گذاری شغل ایجاد نمی‌شود و بدون زیرساخت سرمایه جذب نمی‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول