اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین فوت ۴۰ نظامی در درگیری با هند را «خبر جعلی» خواند

وزارت خارجه چین اظهارنظر یک وزیر کابینه هند و گزارش‌‎های برخی رسانه‌ها درباره کشته شدن ۴۰ نظامی چینی در درگیری‌های اخیر بین دو کشور را «خبر جعلی» خواند.

چین فوت ۴۰ نظامی در درگیری با هند را «خبر جعلی» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادعای وزیر کنونی حمل و نقل هند و عضو سابق سازمان اطلاعات ارتش این کشور درباره کشته شدن ۴۰ نظامی چین در درگیری‌های مرزی با هند، واکنش منفی پکن را به دنبال داشت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره کشته شدن ۴۰ نظامی این کشور در درگیری‌های اخیر مرزی با هند را رد کرد و «اخبار جعلی» خواند.

وزارت خارجه چین البته اظهارنظری درباره تلفات احتمالی این کشور در درگیری‌های مرزی با هند نکرد.

اظهارنظر این وزارتخانه در حالی مطرح شد که «وی.کِی.سینگ» وزیر راه و حمل و نقل هند در خصوص تعداد تلفات درگیری‌های مرزی این کشور با چین مدعی شده بود: «اگر ۲۰ نفر از طرف (هندی) به شهادت رسیده باشند، در آن صورت تلفات طرف مقابل (چین) حداقل دو برابر بیشتر (از ۲۰ نفر) خواهد بود».

این وزیر کابینه که سابقه فعالیت به عنوان عضو ارشد بخش اطلاعاتی ارتش هند را دارد، مدارک و شواهدی درباره این ادعای خود ارائه نکرد.

پیشتر در خبرها آمده بود که طی درگیری‌های اخیر مرزی بین این دو کشور اتمی و پرجمعیت جهان، ۲۰ سرباز هندی کشته و حداقل ۷۶ نفر از آنها زخمی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول