اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز برداشت گندم و جو در سرخه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از آغاز برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت گندم و جو در سرخه

فاطمه سعیدی هم‌زمان با فرارسیدن زمان برداشت محصولات گندم و جو در شهرستان سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح زمین‌های زیر کشت گندم در سال جاری، یک هزار هکتار و جو 400 هکتار بوده، به‌طور متوسط میزان تولید گندم چهار هزار و 700 تن و میزان تولید جو یک هزار و 470 تن پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برداشت محصول با توجه به شرایط مطلوب آب‌وهوایی و بارندگی‌های مناسب نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه بیان کرد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم، 25 هزار ریال و هر کیلوگرم جو، 16 هزار و 300 ریال است که در قیمت گندم و جو نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت روبرو بوده‌ایم.

سعیدی با اشاره به اینکه عملیات برداشت از زمین‌های زیر کشت در شهرستان سرخه آغاز شده است، گفت: عملیات برداشت از هفتم خردادماه با چهار دستگاه کمباین و سه دستگاه کاه‌کوب که بومی منطقه هستند و یک دستگاه نیوهلند از استان فارس، آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه به پایان برسد.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری کشاورزان خاطرنشان کرد: درخواست ما از کشاورزان این است که کاشت را در زمان مناسب خود انجام داده تا در زمان برداشت با مشکل مواجه نشویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه بیان کرد: از طرفی، کشاورزان باید برای مبارزه با علف‌های هرز تلاش کنند؛ چراکه رشد علف‌های هرز در زمان برداشت خصوصاً با دستگاه‌های کاه کوب مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

سعیدی گفت: مهم‌ترین خواسته ما از همه کشاورزان، مسأله یکپارچه‌سازی اراضی با هدف برداشت مکانیزه و آسان‌تر است که ما سال‌ها به دنبال آن هستیم.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول