اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نیاز ۹۰۰ میلیارد تومانی خراسان شمالی برای پایدارسازی شبکه آب شرب

مدیرعامل آبفا خراسان شمالی با اشاره به تنش آبی 300 روستای این استان گفت: با ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار و بودجه تا سال ۱۴۰۵ تمام روستاهای استان به حالت پایدار آبی می‌رسند.

نیاز ۹۰۰ میلیارد تومانی خراسان شمالی برای پایدارسازی شبکه آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامحسین ساقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: بنا داشتیم تا پایان خردادماه سند تأمین آب پایدار روستاییان را تدوین کنیم و امروز این سند رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: نتیجه تدوین این سند اطلاعات جامعی در خصوص روستاها به دست آوردیم و برآورد کردیم که با ۹۰۳ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۵ تمام روستاهای استان به حالت پایدار آبی می‌رسند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی، با اشاره به وجود ۸۴۸ روستای دارای سکنه در استان گفت: ۳۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان داریم اما این عدد پیوسته در حال کاهش است و اکنون مشکل آب ۱۰ روستای دیگر حل ‌شده است.

ساقی تصریح کرد: شهرستان اسفراین بیشترین تعداد روستای دارای تنش آبی با ۷۳ روستا را در خراسان شمالی دارد که برای رفع این مسئله ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: برای رفع مشکل تنش آبی باید ۶۷ روستا به سد شیرین دره، ۱۰۶ روستا به سد بیدواز، ۵۵ روستا به سد چندبیر و ۱۳ روستا نیز از سد موجود در مانه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی اتصال شهرستان بجنورد به شبکه فاضلاب شهری طی ۴ سال گذشته افزود: این عدد اکنون به ۶۵ درصد رسیده اما همچنان بسیار پایین است.

ساقی با انتقاد از وضعیت مصرف آب در پتروشیمی خراسان گفت: این صنعت اکنون به میزان آب شرب شیروان مصرف آب با کیفیت دارد، اما تا وقتی مجبور نشوند، از پساب استفاده نمی‌کنند.

وی بیان کرد: البته در حال حاضر پتروشیمی از پساب استفاده می‌کند اما بدون ضابطه! هرچند این مسئله صرفاً مرتبط با پتروشیمی نیست و بسیاری از صنایع استان به‌جای استفاده از پساب، از آب باکیفیت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول