اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

ورود پلیس فتا به امتحانات مجازی/ انسداد چندین سایت فروش و تبلیغ سؤالات امتحانی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: چندین سایت که در اینستاگرام و تلگرام اقدام به تبلیغ با عنوان حضور در امتحان مجازی به جای افراد و همچنین فروش سؤالات امتحانی می‌کردند، شناسایی و مسدود شدند.

ورود پلیس فتا به امتحانات مجازی/ انسداد چندین سایت فروش و تبلیغ سؤالات امتحانی

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص رصد پلیس فتا بر فضای مجازی با توجه به فصل امتحانات و در پیش رو بودن کنکور سراسری اظهار داشت: هرساله با رسیدن فصل امتحانات و کنکور سراسری شاهد سودجویی افراد کلاهبردار از این فضا هستیم.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در سال‌های گذشته سودجویان مدعی بودند که سوالات امتحانی را داشته و در ازای اخذ مبالغ متفاوتی از متقاضیان یکسری سوالات و پاسخ ها را تحویل می دادند سوالاتی که مربوط به سنوات گذشته بود.

وی افزود: عمده کار سودجویان و کلاهبرداران در سال‌های گذشته در حوزه امتحانات به چنین مواردی ختم می شد و هیچ وقت پلیس موردی را مبنی بر اینکه سوالات امتحانی قبل از امتحان به دست افراد رسیده باشد نداشت، چرا که فقط بحث سود جویی و کلاهبرداری مطرح بود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شرایط متفاوت برگزاری امتحانات در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا ویروس شرایط متفاوت شده است و مجرمان و کلاهبرداران با توجه به آنکه امتحانات در اکثر حوزه‌های امتحانی به صورت مجازی برگزار می‌شود تبلیغاتی را  در این زمینه منتشر کرده اند مبنی بر این که هم سوالات را دارند و هم می‌توانند به جای افراد در امتحانات مجازی شرکت کرده و پاسخ سوالات را ارائه دهند.

سرهنگ پاشایی با تاکید بر این مطلب که هرگونه تقلب، جرم هم محسوب می شود از همکاری پلیس فتا با وزارت علوم خبر داد و گفت: هم اکنون که وزارت علوم درگیر امتحانات دانشجویان است پلیس فتا اعلام کرده که می‌تواند در این زمینه همکاری کند و در حال رصد فضای مجازی  با این موضوع هستیم.

وی با تاکید دوباره بر این مطلب که همچون سنوات گذشته بحث کلاهبرداری مطرح بوده و این افراد پول را از افراد دریافت کرده و جواب نمی دهند اعلام کرد: این اقدامات اگر کشف شود اقدامات مجرمانه و متقلبانه ای است و افرادی که مبادرت به ایجاد سایت کرده و همچنین افرادی که می‌خواهند از این خدمات تقلبی استفاده کنند پس از شناسایی جهت تعیین تکلیف از سوی پلیس فتا به دستگاه قضایی و وزارت علوم معرفی می شوند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر اینکه تا این لحظه چه تعداد سایت و کانال در این زمینه شناسایی و مسدود شده‌اند، اعلام کرد: تعدادی سایت که در این زمینه تبلیغ می‌کردند، شناسایی و مسدود شدند؛ همچنین تعدادی از افراد نیز به مرجع قضایی معرفی شدند و تعداد دیگری که اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کردند احضار شده و تذکر گرفتند.

وی عمده تبلیغات این سایتها را در تلگرام و اینستاگرام دانست و خاطرنشان کرد: اکثر این افراد کلاهبردارانی بودند که نه سوالی  را به افراد می‌دادند و نه قرار بود که به جای آنها امتحان بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول