اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دویچه‌بانک آلمان: تقاضای دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی رو به کاهش است

دویچه بانک آلمان گزارش داد بازار ارز جهانی در شرایط کنونی با چالش‌های گوناگونی روبروست که یکی از دلایل آن نگرانی‌ها نسبت به شکل گرفتن موج دوم شیوع ویروس کرونا است.

دویچه‌بانک آلمان: تقاضای دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی رو به کاهش است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سمیر گوئل، یکی از کارشناسان ارشد دویچه بانک آلمان، گفت: بازار ارز جهانی در شرایط کنونی با چالش‌های مختلفی به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به شکل گرفتن موج دوم شیوع ویروس کرونا  مواجه است.

وی گفت سؤال بزرگ برای سرمایه‌داران این است که آیا باید دوباره به دلار آمریکا به عنوان دارایی ایمن رجوع کرد یا خیر.

گوئل در مصاحبه با شبکه خبری CNBC افزود: از ماه مارس سرمایه‌گذاران با ورود جهان به نوعی تعطیلی گسترده برای کنترل شیوع ویروس کرونا دوباره به سمت دلار آمریکا رفته و به نوعی یک تقاضای اضطراری دلار ایجاد کردند.

البته به طور معمول سرمایه‌داران در زمان وقوع بحران‌ها به سمت دلار می‌روند اما به نظر می‌رسد نگاه‌ها به این ارز به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن رو به افول گذاشته است.

از طرف دیگر این کارشناس اقتصادی با اشاره به روند لغو محدودیت‌های اجتماعی و بازگشایی اقتصاد آمریکا معتقد است به نظر می‌رسد استراتژی آمریکا برای خروج از بحران - البته اگر استراتژی در واقعیت وجود داشته باشد - بسیار ضعیف‌تر از دیگر کشورهای جهان است. 

گوئل گفت بررسی‌ها حاکی از آن است که روند بهبود اوضاع مثلا در اروپا سریع‌تر از آمریکاست. 

این کارشناس دویچه بانک درباره چشم انداز یوآن چین هم گفت این ارز از نظر بنیادی خیلی در حال جذاب شدن است.

گوئل تاکید کرد شاهد آن هستیم که یوآن به شکل نسبی در حال به دست آوردن ثبات و یک محدوده معاملاتی است. البته مشکلات احتمالی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و امکان بالا گرفتن تنش بین چین و آمریکا می‌تواند ریسک‌های برای یوآن را افزایش دهد. به اعتقاد گوئل این مسائل یکی از عواملی است که از بهبود اوضاع یوآن جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول