اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قدردانی آیت‌الله‌نورمفیدی از رویه قوه‌قضاییه در برخورد فساد درون‌دستگاهی/ انصراف 13 نفر از دریافت زمین‌های دولتی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با قدردانی از رویه قوه قضاییه در برخورد با فساد به ویژه فساد درون دستگاهی به مسوولان قضایی استان هم توصیه کرد نظارت مستمر را جدی بگیرند تا شاهد کمترین تخلف و فساد باشیم.

قدردانی آیت‌الله‌نورمفیدی از رویه قوه‌قضاییه در برخورد فساد درون‌دستگاهی/ انصراف 13 نفر از دریافت زمین‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار امروز با مسوولان قضایی استان با اشاره اهمیت و حساسیت جایگاه قضاوت اظهار کرد: اعتماد مردم به قوه قضاییه به عنوان دستگاه حاکمیتی، سبب اعتماد مردم به نظام هم می‌شود.
وی به عملکرد موفق دادگستری استان اشاره کرد و افزود: تلاش مسوولان قضایی استان برای بسیج همه ظرفیت‌های استان از جمله پتانسیل علما، اساتید و ریش‌سفیدان سبب شده است در سال‌های اخیر روند وقوع جرایم در استان کاهش یابد.

* رسیدگی پرونده واگذاری غیرقانونی زمین‌های دولتی به افراد خاص در دادسرای مرکز استان گلستان

رئیس کل دادگستری نیز در این دیدار به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: با ورود دستگاه قضایی به موضوع واگذاری زمین‌های دولتی، 13 نفر زمین‌های دریافتی را پس دادند.
هادی هاشمیان از رسیدگی پرونده واگذاری غیرقانونی زمین‌های دولتی به افراد خاص در دادسرای مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: در این پرونده زمین‌های دولتی در مناطق گران‌قیمت گرگان، بسیار کمتر از ارزش واقعی و با شرایط ویژه به افراد خاص واگذار شده است.
وی تصریح کرد: براساس قانون، اراضی دولتی داخل محدوده شهرها باید به افراد کم‌درآمد و کسانی که خانه ندارند واگذار شود اما در این پرونده زمین‌ها به تعدادی از مدیران و کارکنان این دستگاه اجرایی و در مناطق گران‌قیمت گرگان واگذار شده است.
هاشمیان افزود: این پرونده در کارگروه گسترش عدل و آزادی‌های مشروع دادگستری استان بررسی و هم اکنون در دادسرای گرگان در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده 13 نفر انصراف خود را از دریافت زمین اعلام کردند.
رئیس کل دادگستری گلستان  افزود: استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم، مشارکت ریش سفیدان و علما حل اختلاف برای حل و فصل اختلافات و ساماندهی دانشگاهیان در قالب کلینیک‌های حقوقی برای مشاوره حقوقی رایگان از جمله اقدامات دادگستری استان برای افزایش آگاهی حقوقی مردم و کاستن از ورودی پرونده است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول