اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صدور ۳۷۹ مجوز پروانه تأسیس گلخانه در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی از صدور مجوز ۳۷۹ پروانه تأسیس گلخانه خبر داد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری رویش زیر مجموعه این سازمان با استفاده از پساب شهر بیرجند ۲۰۰ هکتار سازه گلخانه‌ای و نوغان‌داری احداث می‌کند.

صدور ۳۷۹ مجوز پروانه تأسیس گلخانه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مودی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به سوم تیرماه سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی، اظهار داشت: این سازمان در ۲۹ رشته حوزه کشاورزی و دامداری از سال ۱۳۹۰ در خراسان‌جنوبی با هدف نظارت بر طرح‌ها و صدور مجوز موافقت‌نامه‌های اصولی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: از بدو تاأسیس این سازمان در استان تاکنون تعداد ۶۱۴ فقره موافقت اصولی، ۶۲۳ پروانه تأسیس، ۷۰۳ پروانه بهره‌برداری، ۳۳ پروانه افزایش ظرفیت و توسعه زیربنایی، ۳۶ واحد بهره‌برداری مرغ تخمی و یک واحد مرغ مادر صادر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیشترین صدور مجوز موافقت اصولی مربوط به پرواربندی بره با ۱۳۶ مورد، بیشترین پروانه تأسیس مربوط به گاوشیری با ۲۲۹ مورد، بیشترین مجوز بهره‌برداری مربوط به مرغ گوشتی با ۴۱۴ مورد است.

مودی با اشاره به صدور مجوز پروانه تأسیس ۳۷۹ گلخانه، ۱۴۱ مورد پروانه بهره‌برداری، هفت مجوز توسعه فضای گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی، یادآور شد: همچنین پنج پروانه تأسیس قارچ خوراکی، هفت پروانه بهره‌برداری و یک واحد توسعه قارچ خوراکی نیز در خراسان‌جنوبی صادر شده است.

وی در ارتباط با نهضت گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی، گفت: بر اساس توافقنامه فی‌مابین سازمان نظام مهندسی و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای با ثبت‌نام در سامانه ساتکا، صدور مجوز فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی بهصورت رایگان انجام می‌شود و همچنین فارغ‌التحصیلان می‌توانند به‌صورت ناظرین در ساخت سازه و نظارت بر تولید فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از دو هزار ۸۰۰ نفر فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی عضو این سازمان، یک هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه ساتکا ثبت‌نام کرده‌اند که رتبه‌بندی آنان به‌صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

مودی با اشاره به شرکت سرمایه‌گذاری رویش زیرمجموعه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی، گفت: این شرکت با استفاده از پساب آب شهر بیرجند ۲۰۰ هکتار سازه گلخانه‌ای و نوغان‌داری در ۴۰۰ هکتار زمین احداث می‌کند.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع آموزش مجازی و تی‌وی رویش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی خبر داد و افزود: در این بستر ایجاد شده امکان ارائه نهاده دانش در قالب دوره‌های آموزشی مجازی آنلاین و آفلاین، منابع آموزشی و کتب تخصصی، فیلم‌های آموزشی و آزمون‌های تخصصی برای اعضاء و ذی‌نفعان وجود دارد.

انتهای پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول